---

Tiedoksenne syksyn ja alkuvuoden ajankohtaisia

Ennakkotietona kalentereihinne seuraava järjestöjen sote- ja maakuntapäivä 15.1.2019

• Päivän teemana on KS järjestämissuunnitelmasta ajankohtaisalustus sekä ohjattuja työpajoja. Tarkemmat tiedot päivitetään Yhdistystorille.

Muuta ajankohtaista:

KS järjestämissuunnitelman kolmas versio tulee avoimelle kommentointikierrokselle marras-joulukuussa 2018.

Erityisesti vammaisjärjestöille tiedoksi:

• K-S vammaispalvelutyöryhmä on avoin foorumi alan kehittämisestä kiinnostuneille. Työryhmä on työstänyt myös vammaispalveluiden kokonaisuutta maakunta- ja sote-uudistukseen. Työryhmän seuraava kokoontuminen on 22.11.2018 klo 13 alkaen, paikkana Kosken kokoustila MAT100.  Työryhmään / sähköpostilistalle pääsee mukaan ottamalla yhteyttä Kosken suunnittelija sivi.talvensola@koske.fi

Maakunnallista osallisuussuunnitelmaa tehdään avoimessa osallisuusfoorumissa

• Seuraava osallisuusfoorumi on maanantaina 12.11.18 klo 10.00-12.00. Tarkempia tietoja saat susanna.mutanen@ksshp.fi. Tule mukaan!

Ensimmäinen versio järjestöjen tarkistuslistasta on kommentoitavana Yhdistystorilla.

• Kyseessä on järjestöjen tueksi laadittu lista asioista, joista on toimintaympäristön muutosten vuoksi hyvä sopia järjestöjen, maakunnan ja kuntien kesken. Käy lukemassa ja kommentoi anne.astikainen@kyt.fi. Tässä vaiheessa kommentointiaikaa on toistaiseksi, ja listaa päivitetään kommenttien pohjalta verkkoon.

Kevään 2019 elinvoimapajojen ajankohdat julkaistaan Yhdistystorilla lokakuun aikana.

Innostavaa syyskautta toivottaen, Anne & Anu

---

Keskisuomalaisten piiri- ja maakuntatason sote-järjestöjen tapaaminen 30.10.2018

Iltapäivän tilaisuus on tarkoitettu erityisesti keskisuomalaisille sosiaali- ja terveysjärjestöille, joiden toiminta-alue on laaja, esimerkiksi koko maakunta tai piiri. Tilaisuudessa keskustellaan erityisesti Keski-Suomessa toimivien järjestöjen tarpeista ja yhteisestä vaikuttamistoiminnasta maakunta- ja sote-uudistuksessa.

Tilaisuus järjestetään Kansalaistoiminnankeskus Matarassa. Ilmoittautuminen Yhdistystorilla 24.10. mennessä.

Lisätiedot: anne.astikainen(at)kyt.fi

Muutosten ennakoinnin keinot sote-järjestöissä 6.11.2018

Iltapäivän tilaisuuden vetää erityisasiantuntija Vesa Salmi SOSTEsta. Tilaisuuden sisältönä ja tavoitteina ovat esitellä ennakoinnissa / tulevaisuustyössä käytettäviä työkaluja ja sovelletaan yhdessä muutamaa niistä käytäntöön sekä jakaa vertaiskokemuksia avuksi sekä muutosten ennakointiin. Tavoitteena myös saada osanottajille konkreettista tukea lähivuosien (3-5 v.) strategiseen suunnitteluun.

Tilaisuus järjestetään Kansalaistoiminnankeskus Matarassa. Ilmoittautuminen Yhdistystorilla 26.10. mennessä.

Lisätiedot: anne.astikainen(at)kyt.fi

Järjestöjen muutosagentti Anne Astikainen,
p. 050 3440 429, anne.astikainen@kyt.fi

Muutoskoordinaattori Anu Hätinen,