Hyvän kierteellä hyvinvoinnin voittajaksi!

Kuntayhteisön hyvinvointi luodaan yhdessä! #hyvänkierre laajenee – haasta itsesi ja yhteisösi mukaan alueesi elinvoimapajaan keväällä 2019.

Innostu mukaan kevään 2019 elinvoimapajoihin!

• 12.3.  Jämsän ja Kuhmoisten elinvoimapaja, Kuhmoisten yhtenäiskoulu. Palautekysely, vastausaikaa 22.3. saakka.
  • 14.3. Joutsan, Luhangan ja Toivakan elinvoimapaja, Toivakkatalo. Palautekysely, vastausaikaa 27.3. saakka.
  • 26.3. Keuruun, Multian ja Petäjäveden elinvoimapaja, Petäjäveden yläkoulu. Palautelysely, vastausaikaa 3.4. saakka.
  • 28.3. Kannonkosken, Karstulan, Kivijärven, Kyyjärven ja Saarijärven elinvoimapaja, Karstulan Wanhat Wehkeet. Palautekysely, vastausaikaa 5.4. saakka.
  • 2.4. Kinnulan, Pihtiputaan ja Viitasaaren elinvoimapaja, Viitasaaren Lennätin. Palautekysely, vastausaikaa 10.4. saakka.
  • 4.4. Hankasalmen, Konneveden ja Äänekosken elinvoimapaja, Hankasalmen Lomakeskus Revontuli. Palautekysely,vastausaikaa 12.4. saakka.
  • 9.4. Jyväskylän, Laukaan, Muuramen ja Uuraisten elinvoimapaja, Laukaan Hotelli Vuolake. Palautekysely, vastausaikaa 17.4. saakka.

Kaikki tilaisuudet järjestetään ilta-aikaan, klo 17-19:30.

Haastamme Sinut saapumaan paikalle kimppakyydillä – ilmastoystävällisesti ja yhteisöllisesti. Kaveri kannattaa kutsua mukaan, sillä paras yhteiskyytiporukka palkitaan. Katso haastevideo YouTubesta ja kurvaa oman kuntasi pajaan kimppakyydillä!

Virittäydy tunnelmaan: Yhdistykset vauhdittavat hyvän kierrettä!

Tunnelmia vuoden 2018 Hyppää mukaan hyvän kierteeseen! – elinvoimapajoista

Osallistujat antoivat yhteensä yli 200 lupausta.

Kevään 2018 järjestö-kuntayhteistyön elinvoimapajoihin osallistui yhteensä 220 kuntien, järjestöjen ja muiden tahojen edustajaa sekä kuntalaista seitsemällä Keski-Suomen alueella. #Hyvänkierre -kiertueen saldona oli 27 konkreettista kunta-järjestöyhteistyön suunnitelmaa ja lukematon määrä uusia ideoita.

Työpajoissa suunniteltiin konkreettista järjestö-kuntayhteistyötä.

Elinvoimapajojen materiaalit ovat avoimesti kaikkien hyödynnettävissä. Löydä oman paikkakuntasi ideat ja suunnitelmat.

Yhdistystorilta löydät tunnelmia kevään ensimmäisestä elinvoimapajasta ja koko kiertueen huipentumasta.

Tule mukaan seuraaviin elinvoimapajoihin keväällä 2019 ja 2020.

Elinvoimapajojen alueet:

• Kannonkoski, Karstula, Kivijärvi, Kyyjärvi ja Saarijärvi
  • Kinnula, Pihtipudas ja Viitasaari
  • Hankasalmi, Konnevesi ja Äänekoski
  • Jyväskylä, Laukaa, Muurame, Uurainen
  • Keuruu, Multia ja Petäjävesi
  • Jämsä ja Kuhmoinen
  • Joutsa, Luhanka ja Toivakka

Somessa: #elinvoimapajat2018 #hyvänkierre
Facebookissa: @yhdistystori

Ohjelmassa oli tutustumista hyviin kunta-järjestöyhteistyön malleihin.

Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry:n Keski-Suomen vaikuttavat järjestöt ja KYT-järjestöpalvelut järjestävät Keski-Suomen maakunnassa seitsemällä alueella elinvoimapajoja yhteistyössä alueiden eri toimijoiden ja Keski-Suomen kuntien kanssa. Elinvoimapajoissa tuetaan järjestöjen ja kuntien yhteistyötä hyvinvoinnin, terveyden ja elinvoiman edistämiseksi uudessa toimintaympäristössä ja tulevaisuuden kunnan hyvinvointiroolin toteuttamisessa.

Kiinnostuitko?

Tutustu tarkemmin elinvoimapaja-toimintamalliin Innokylässä!

Kysy lisää: muutoskoordinaattori Anu Hätinen, p. 050 599 6293 tai etunimi.sukunimi@kyt.fi

Muokattu viimeksi: 10.04.2019