Järjestöt tekevät paljon työtä ihmisten terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi. Yhdistystorin terveys- ja hyvinvointi -osio helpottaa julkisen terveydenhuollon ja järjestöjen yhteistyötä.

Järjestöyhteistyö JYTE – Jyväskylän yhteistoiminta-alueen terveyskeskuksissa

Jyten terveysasemat tarjoavat laajasti hyvinvointi- ja terveyspalveluja kaiken ikäisille jyväskyläläisille. Teemme yhteistyötä eri järjestöjen kanssa terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseen liittyvissä asioissa. Terveysasemilla voi järjestää aiheeseen liittyen teemapäiviä ja ryhmätoimintaa.

Yhteyshenkilömme järjestöyhteistyössä ovat osastonhoitajat (sähköpostit kaikille muotoa etunimi.sukunimi@jkl.fi):

• Hankasalmi: Tuula Jaakkola
  • Huhtasuo: Satu Kasari
  • Keskusta: Seija Torkkell
  • Kuokkala: Taina Kukkonen
  • Kyllö: Mirva Molkkari
  • Palokka ja Uurainen: Ulla-Maija Koriseva
  • Sampoharju, Vaajakoski: Nina Leppänen

Järjestöyhteistyö Keski-Suomen seututerveyskeskuksen terveysasemilla

Keski-Suomen seututerveyskeskus tuottaa perusterveydenhuollon palveluita kahdeksan kunnan asukkaille. Alueeseen kuuluvat Joutsa, Toivakka, Luhanka, Keuruu, Multia, Petäjävesi, Laukaa ja Konnevesi. Teemme yhteistyötä järjestöjen kanssa terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseen liittyvissä asioissa. Terveysasemilla voi järjestää aiheeseen liittyen teemapäiviä ja ryhmätoimintaa.

Yhteyshenkilömme järjestöyhteistyössä ovat osastonhoitajat (sähköpostit kaikille muotoa etunimi.sukunimi@seututk.fi)

Joutsa, Toivakka, Luhanka
vastaanotto ja neuvola: Merja Sivanne, (014) 269 0201
sairaala: Taina Hannula, (014) 269 0225

Keuruu, Multia, Petäjävesi
vastaanotto: Helena Ala-Viinikka, (014) 269 0143
neuvola: Mari Kolu, (014) 269 0072
sairaala: Katri Vuorinen, (014) 269 0017

Laukaa, Konnevesi
vastaanotto: Marika Raudasoja, (014) 267 8547
neuvola: Tanja Halinen, (014) 336 5380
sairaala: Satu Sonkamuotka, (014) 267 8670

Suun terveydenhuolto: Ylihoitaja Eila Kerkelä, (014) 269 5909

Keski-Suomen sairaanhoitopiirin järjestö- ja vapaaehtoistyö

Yhteistyössä Kansalaistoiminnankeskus Mataran kanssa sairaanhoitopiiri kehittää sairaalassa toimivien järjestöjen ja vapaaehtoisten toimintaa potilaiden tueksi OLKA® -toiminnan kautta. Järjestötoiminnan kautta potilaille mahdollistuu arjen tuki sairauden kohdatessa. Järjestötoimijat tarjoavat erilaisia tukipalveluja arjen sujuvoittamiseksi ja näistä palveluista on mahdollista tulla kuulemaan syksyllä Valoviikot – järjestöt sairaalassa -tapahtumassa.

Lisäksi sairaalavapaaehtoistoimintaan valmennetut vapaaehtoiset toimivat sairaalassa tarjoten opastusapua kulkemiseen, juttukaverina, esiintyjinä tai satujenlukijana, tai sitten tuki- ja vertaistukitehtävissä. Toimintaa koordinoidaan valtakunnallisen OLKA -toiminnan alla ja koordinoinnista vastaa vapaaehtoistoiminnan kehittäjä Niina Kankare-Anttila KYT ry:stä. OLKA toiminnasta Jyväskylässä voi lukea lisää www.ksshp.fi/OLKA .

Yhteyshenkilö:

vapaaehtoistoiminnan kehittäjä
Niina Kankare-Anttila
niina.kankare-anttila(at)kyt.fi / 044 773 8234

Terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä tapahtumia Keski-Suomessa

Muokattu viimeksi: 10.09.2019