Järjestöt tekevät paljon työtä ihmisten terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi. Yhdistystorin terveys- ja hyvinvointi -osio on rakennettu helpottamaan julkisen terveydenhuollon ja järjestöjen yhteistyötä.

Järjestöyhteistyö JYTE – Jyväskylän yhteistoiminta-alueen terveyskeskuksissa

Jyten terveysasemat tarjoavat laajasti hyvinvointi- ja terveyspalveluja kaiken ikäisille jyväskyläläisille. Teemme yhteistyötä eri järjestöjen kanssa terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseen liittyvissä asioissa. Terveysasemilla voi järjestää aiheeseen liittyen teemapäiviä ja ryhmätoimintaa. Yhteyshenkilömme järjestöyhteistyössä ovat osastonhoitajat:

Tuula Jaakkola (Hankasalmi), etunimi.sukunimi@jkl.fi

Satu Kasari (Huhtasuo), etunimi.sukunimi@jkl.fi

Seija Torkkell (Keskusta), etunimi.sukunimi@jkl.fi

Taina Kukkonen (Kuokkala), etunimi.sukunimi@jkl.fi

Mirva Molkkari (Kyllö), etunimi.sukunimi@jkl.fi

Ulla-Maija Koriseva (Palokka ja Uurainen), etunimi.sukunimi@jkl.fi

Nina Leppänen (Sampoharju, Vaajakoski), etunimi.sukunimi@jkl.fi

Keski-Suomen sairaanhoitopiirin järjestö- ja vapaaehtoistyö

Yhteistyössä Kansalaistoiminnankeskus Mataran kanssa sairaanhoitopiiri kehittää sairaalassa toimivien järjestöjen ja vapaaehtoisten toimintaa potilaiden tueksi OLKA® -toiminnan kautta. Järjestötoiminnan kautta potilaille mahdollistuu arjen tuki sairauden kohdatessa. Järjestötoimijat tarjoavat erilaisia tukipalveluja arjen sujuvoittamiseksi ja näistä palveluista on mahdollista tulla kuulemaan syksyllä Valoviikot – järjestöt sairaalassa -tapahtumassa.

Lisäksi sairaalavapaaehtoistoimintaan valmennetut vapaaehtoiset toimivat sairaalassa tarjoten opastusapua kulkemiseen, juttukaverina, esiintyjinä tai satujenlukijana, tai sitten tuki- ja vertaistukitehtävissä. Toimintaa koordinoidaan valtakunnallisen OLKA -toiminnan alla ja koordinoinnista vastaa vapaaehtoistoiminnan kehittäjä Niina Kankare-Anttila KYT ry:stä. OLKA toiminnasta Jyväskylässä voi lukea lisää www.ksshp.fi/OLKA .

Yhteyshenkilö:

vapaaehtoistoiminnan kehittäjä
Niina Kankare-Anttila
niina.kankare-anttila(at)kyt.fi / 044 773 8234

Terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä tapahtumia Keski-Suomessa

Muokattu viimeksi: 26.06.2019