Keski-Suomen vammaispalveluiden tila ja tarpeet -selvityksen esittely 16.4.19 klo 17.00-19.00

Kansalaistoiminnankeskus Matara, Matarankatu 6, Matara-sali.

Haluatko tietää, millaisia ovat Keski-Suomen vammaispalveluiden tila ja kehittämistarpeet?

Keski-Suomessa tehdyssä selvityksessä tarkasteltiin vammaispalvelujen tilaa ja tarpeita maakunta- ja soteuudistuksen kynnyksellä uudistuvaan vammaislainsäädäntöön ja YK-sopimukseen vaatimuksiin nähden. Keski-Suomen vammaispalvelujen kehitysmahdollisuudet todettiin hyviksi. Eteenpäinmeno edellyttää tietoista vammaispolitiikkaa, yksilöllisiä tilanteita ennakoivaa palveluajattelua sekä räätälöityjä ratkaisuja erityisesti harvaan asutuilla alueilla ja harvinaisempien tuen tarpeiden kohdalla. Selvitys sisältää palvelunkäyttäjä- ja työntekijäkyselyjen tulokset sekä useita konkreettisia ehdotuksia palvelujen kehittämiseksi.

Vammaispalvelujen selvitysraportti 15.2.2019

Esitys 16.4.2019 Niemelä Markku ja Granö Sirpa

Selvitystä esittelevät sen laatijat Markku Niemelä ja Sirpa Granö.

Tilaisuus on tarkoitettu kaikille asiasta kiinnostuneille, ja tilaisuuteen mahtuu 80 henkeä ilmoittautumisjärjestyksessä. Tietoa saa mielellään välittää eteenpäin mm. vammaisneuvostojen ja eri järjestöjen jäsenille.

Tilaisuuden järjestää Keski-Suomen vaikuttavat järjestöt -hanke yhdessä selvityksen tekijöiden kanssa.

Lisätietoja Järjestöjen muutosagentti Anne Astikainen, 050-344 0429, anne.astikainen@kyt.fi

Muokattu viimeksi: 17.04.2019