Keskisuomalaisten piiri- ja maakuntatason sote-järjestöjen tapaaminen 30.10.2018 klo 12.00-16.00.

Tilaisuus on tarkoitettu erityisesti keskisuomalaisille sosiaali- ja terveysjärjestöille, joiden toiminta-alue on laaja; valtakunnan laajuinen, koko maakunta tai piiri). Tilaisuus järjestetään Kansalaistoiminnankeskus Matarassa, Matarankatu 6, 2. kerros, Matarasali.

Tilaisuudessa keskusteltiin erityisesti Keski-Suomessa toimivien järjestöjen tarpeista ja yhteisestä vaikuttamistoiminnasta maakunta- ja sote-uudistuksessa.
Käytiin  yhdessä läpi uudistuksen ajankohtainen tilanne sekä tiedossa olevat vaikuttamisen paikat ja keinot.
Keskusteltiin myös siitä, missä asioissa ja kuinka järjestöjen yhteistä vaikuttamista tulisi tiivistää.

Tilaisuudessa oli paikalla 24 maakunnan tai valtakunnan tasolla toimivaa sosiaali- ja terveysjärjestöjen edustajaa. Järjestöjen yhteinen vaikuttaminen nähtiin hyvin tärkeäksi, ja sen vuoksi toivottiin tapaamisia myös jatkossa. Seuraava tapaaminen sovittiin pidettäväksi 21.2.2019 klo 12.00-16.00. Koollekutsujana toimii KS vaikuttavat järjestöt -hanke.

30.10.2018 pidetyn tilaisuuden materiaalit ovat alla:

KS sote-järjestöjen tapaaminen 30.10.2018 Anne Astikainen

Muistiinpanot keskustelusta 30.10.2018

Työpajakooste 30.10.2018

Järjestölähtöisten hyte-toimintojen kuvaamiseksi malleja:

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Muokattu viimeksi: 19.01.2019