Maakunta- ja sote-uudistuksen kaaduttua päivitetty tieto.

KS2021 -projektin loppuraportit . Järjestöjen roolia ja yhteistyöstä opittuja asioita tulevaa ajatellen on erityisesti seuraavissa loppuraporteissa:

Palveluntuottajien tapaamiset päättyvät maaliskuun 2019 aikana

Viimeinen tuottajatapaaminen oli 27.3.19 klo 15.00 – 18.00 Cygnaeustalolla. Tapaamisessa todettiin, että

• valtakunnallinen maakunta- ja sote-uudistus on päättynyt
  • maakunnallinen maakunta- ja sote-uudistusprojekti (Keski-Suomi2021) ajetaan alas kesään mennessä
  • maakunta- ja sote-uudistuksen valmistelussa saatuja oppeja pyritään hyödyntämään myös jatkossa nykyisten organisaatioiden toiminnassa ja eri toimijoiden yhteistyössä

Vaikka uudistus taas kaatui, uudistuksen taustalla olleet haasteet eivät ole mihinkään kadonneet.

Tapaamisessa esitetyt diat:

Tuottajatapaaminen 27.3.2019 Anne Astikainen

sote tuottajatapaaminen 27032019 Veli Puttonen

Järjestöjen tapaamiset ja työryhmät

Järjestötoimijat ovat toivoneet mahdollisuutta päästä rakentamaan sisältöä maakunnan vastuulle tulevien palveluiden hoito- ja palvelukuvauksiin. Tavoitteena on, että näissä kuvauksissa näkyisi mm. järjestöjen hyvinvoinnin ja terveyden edistämistyö sekä vertaistuki.

Aiheena hoito- ja palvelukuvaukset 21.2.2019 klo 14.00-16.00 Matarassa, Matara-sali

Tapaamisessa oli paikalla 45 valtakunnallisen ja maakunnallisen sosiaali- ja terveysjärjestön toimijaa. Tapaamisessa keskusteltiin siitä, onko tarpeen perustaa järjestölähtöisiä työryhmiä maakunnan hoito- ja palvelukokonaisuuksiin. Tapaamisessa sovittiin mm. seuraavaa:

Järjestöjen ja eri organisaatioiden yhteistyötä jatketaan ja tiivistetään myös olemassa olevien organisaatioiden kanssa, ja tätä työtä suunnataan sen mukaan mikä ratkaisu sotessa syntyy. Työryhmien ja/ tai verkostojen koontia mietitään Kumppanuuspöydän pohjalle. Järjestöjen ja muiden toimijoiden välistä yhteistyötä tiivistetään järjestöjen ja maakunnan Kumppanuuspöydän pohjalta perustettavien tai tarpeen mukaan laajennettavien verkostojen pohjalta. Asiasta tiedotetaan toimijoita, kun asia etenee. Keskustelu on tarkemmin alla olevassa muistiossa.

Hoito-ja palvelukuvauksiin liittyvä työkokous 21.2.19 muistio

Muut tilaisuutemme on koottu omille sivuilleen:

Hanketyöntekijöiden verkostoyhteistyö

Tietoa maakunta- ja sote-uudistuksesta Keski-Suomessa