Keskisuomalaisten vammaisjärjestöjen yhteistyö ja verkostotoiminta

Keski-Suomessa toimivien vammaisjärjestöjen yhteistyön tavoitteena on edistää vammaisten ihmisten oikeuksien toteutumista maakunnassa.

Keski-Suomen vammaispalveluista tehdyn selvityksen mukaan Keski-Suomella on erinomaiset mahdollisuudet nostaa vammaisten ihmisten tarvitsemat palvelut ja tuki edelläkävijän tasolle. Samaan aikaan tarvitaan vammaisten ihmisten puolesta puhumista ja oikeuksien toteutumisesta huolehtimista. Vammaisjärjestöjen verkoston tehtävänä onkin yhteistyön tiivistämisen lisäksi vaikuttaa vammaisten ihmisten oikeuksien toteutumiseen kunnissa.

Vammaisjärjestöjen verkoston toiminta käynnistyi vuoden 2019 aikana KYTin hallinnoiman Keski-Suomen vaikuttavat järjestöt -hankkeen sekä järjestöjen ja maakunnan kumppanuuspöydän aktivoimana. Järjestöjen ja maakunnan kumppanuuspöydässä vammaisjärjestöjen edustajana kaudella 2021-22 toimii Liisa Ansio Keski-Suomen Kehitysvammaisten tuki ry:stä.

Keski-Suomessa toimivista sote-järjestöistä, mukaan lukien vammaisjärjestöt, on koottu kattava tietopaketti Yhdistystorille.

Lisätietoja verkostosta: Liisa Ansio, liisa.ansio@kstuki.fi, Keski-Suomen Kehitysvammaisten tuki ry

Vammaisjärjestöjen tapaamiset vuosina 2019-2020:

Keskiviikolle 13.5.2020 suunniteltu tapaaminen peruttiin koronan vuoksi.

Maanantai 18.11.2019 klo 17.00-19.00. Kansalaistoiminnankeskus Matarassa:

Maanantai 26.8.2019 Kansalaistoiminnankeskus Matarassa:

Muokattu viimeksi: 08.02.2021