Kummiperheeksi yksin maahan tulleelle nuorelle

Suoritus ajankohta: 12.5.2020 - 20.04.2023 / Haku päättyy: 8.4.2023 / ystävätoiminta (ei edellytä vertaisuutta) / Paremmin Yhdessä ry

DOMINO-hanke etsii perheitä toimimaan ystäväperheinä yksin mahaan tulleille nuorille. Tarkoituksena on olla puolin ja toisin osa mielekästä arkea; jutella kuulumisia, harrastaa ja ulkoilla, syödä tiistai-illan makaronilaatikko yhdessä ja päivitellä jalismatsia. Toimintaan mukaan lähtevät perheet ja nuoret sopivat tapaamisista ja siitä mitä yhdessä tehdään.

Ystäväperhekoulutuksessa keskustellaan kotoutumisen edistämisestä ja yhteisöllisyyden lisäämisestä sekä pohditaan yhdessä, millaista tukea yksin maahan tullut nuori aikuiselta kaipaa. Hanketyöntekijä toimii perheiden tukena koulutuksen jälkeenkin. Koulutukseen voi osallistua myös pariskunta tai yksinelävä ihminen.

Seuraava koulutus tiistaina ja keskiviikkona 4.-5.8. klo 17-19. Lisätietoja: Funlayo Vesajoki, funlayo.vesajoki@paremminyhdessa.org, 050 544 0079

Jyväskylä

Funlayo Vesajoki
funlayo.vesajoki@paremminyhdessa.org
Paremmin Yhdessä ry

Tehtävän suorittamisajankohta

• Sovittavissa

Minkä ikäisten parissa vapaaehtoinen tulee toimimaan

nuoret aikuiset (18-29 v.), aikuiset (30-62 v.), ikäihmiset (63-79 v.)

Toiveet ja edellytykset

Minkä ikäisille tehtävä on tarkoitettu

nuoret aikuiset (18-29 v.), aikuiset (30-62 v.), ikäihmiset (63-79 v.), vanhukset (80 v. – )

Tehtävä soveltuu

Miehille, Naisille, Perheille

Muut toiveet ja edellytykset vapaaehtoiselle tehtävässä toimimiseen

Etsimme nuorille turvallisia ja luotettavia aikuisia, jotka voivat tukea, auttaa ja kannustaa heitä arjessa.

Tehtävään perehdytys

• Koulutus/koulutukset

Koulutuksen kesto (tunnit): 4 h

Mitä vapaaehtoinen saa

• Uudet taidot
  • Uudet tuttavat

Vapaaehtoisen tuki

Koulutuksen aikana tarjotaan valmiuksia toimia yksin maahan tulleen nuoren tukena. Hanketyöntekijä tukee nuorta ja ystäväperhettä myös koulutuksen jälkeen ja perheille järjestetään tapaamisia.