Luontoystävä

Suoritus ajankohta: 07.11.2018 / Haku päättyy: 30.11.2021 / esiintyminen, luova toiminta, musiikki, ryhmän, kerhon tai leirin avustaminen, ulkoilussa avustaminen, ystävätoiminta (ei edellytä vertaisuutta) / Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry

Luontovoimaa! -hankkeessa tarjoamme naisille mahdollisuuden toimia vapaaehtoisina luontoystävinä maahanmuuttajanaisille Jyväskylässä.

Vapaaehtoisena luontoystävänä:

• saat tehtävään valmistavan koulutuksen,
  • voit osallistua ilmaiseksi ohjatuille luontoretkillemme ja muuhun toimintaan,
  • pääset tutustumaan eri maista Suomeen muuttaneisiin naisiin,
  • voit halutessasi liikkua kaksin oman maahanmuuttajaystävän kanssa valitsemissanne luontokohteissa.

Vapaaehtoiskoulutuksemme käyneille ja toimintaamme osallistuville naisille järjestämme kerran vuodessa 3-4 päivää kestävän luontoleirin keskisuomalaisessa luontokohteessa. Leirin majoitus, ruoka ja siihen sisältyvä ohjelma ovat sinulle maksuttomia. Leireille osallistuminen on vapaaehtoista.

Luontovoimaa! -toimintaan kuuluvat myös taide-elämykset, kuten tutustumiset näyttelyihin ja museoihin sekä maalaus- ja valokuvausryhmät. Vapaaehtoisenamme olet lämpimästi tervetullut mukaan näihin ryhmiin, ihan ilmaiseksi.

Ohjattujen luontoretkien aikataulun löydöt Luontotoiminta-välilehdeltä (www.kyt.fi/luontovoimaa/luontotoiminta) ja taidetoiminnan Taide-elämystoiminta-välilehdeltä (www.kyt.fi/luontovoimaa/taide-elamystoiminta).

Lähtisitkö luontoystäväksi? Ota rohkeasti yhteyttä! Osallistuaksesi toimintaamme, et tarvitse erityisiä taitoja vaan tahdomme sinut sellaisena, kuin olet -luonnollisesti! Voit ilmoittautua toimintaan mukaan milloin vain, ottamalla yhteyttä sähköpostilla tai puhelimitse hankekehittäjiin: Tiina 050 382 3273 (tiina.miettinen(at)kyt.fi)

24.10. kello 14-17 on mahdollista kouluttautua luontoystäväksi ja lähteä toimintaan mukaan. Koulutus toteutetaan yhteistyössä Jyväskylän kaupungin vapaaehtoistoiminnan palveluiden, VAPARIN kanssa. Ilmoittautumiset hankekehittäjä Tiina Miettiselle 22.10. mennessä. Ilmoita myös mahdollisista ruoka-aine rajoitteista.

Jyväskylä

Tehtävän suorittamisajankohta

• Arkipäivisin

Minkä ikäisten parissa vapaaehtoinen tulee toimimaan

nuoret aikuiset (18-29 v.), aikuiset (30-62 v.), ikäihmiset (63-79 v.)

Toiveet ja edellytykset

Minkä ikäisille tehtävä on tarkoitettu

nuoret aikuiset (18-29 v.), aikuiset (30-62 v.), ikäihmiset (63-79 v.)

Tehtävä soveltuu

Naisille

Millaisia taitoja ja edellytyksiä vapaaehtoiselta vaaditaan

Vapaaehtoisena et tarvitse erityistaitoja. Riittää, että olet kiinnostunut / innostunut luonnossa olosta ja pystyt liikkumaan erilaisia luontoreittejä.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn