Liikuntaluotsitoiminta

Suoritus ajankohta: 8.10.2021 - 31.12.2022 / Haku päättyy: 31.12.2022 / ulkoilussa avustaminen / Jyväskylän kaupunki/Vapaaehtoistoiminnan palvelut – Vapari

Liikuntaluotsit ovat Jyväskylän kaupungin Vapaaehtoistoiminnan palvelut -Vaparin kouluttamia vapaaehtoisia, jotka toimivat liikuntakavereina sellaista tarvitseville. Liikuntakaveria kaipaavat ihmiset voivat tulla eri ikäryhmistä ja erilaisista liikuntataustoista.

Liikuntaluotsit tukevat ja kannustavat omatoimisessa liikkumisessa tai liikunnan harrastamisessa. Liikuntaluotsia voi pyytää kaveriksi hyvin monenlaisiin liikunta-aktiviteetteihin, kuten esimerkiksi kävelylle, kuntosalille tai hiihtolenkille. Liikuntaluotsit toimivat kaverina ja tukena liikuntatapahtumissa, mutta he eivät ole avustajia eivätkä tee kodinhoidollisia tai sairaanhoidollisia toimenpiteitä. Lisäksi he voivat vetää pienimuotoisia ryhmiä.

Liikuntaluotsitoimintaan voi tulla mukaan käymällä peruskoulutuksen ja henkilökohtaisen perehdytyksen. Luotsina toimiessaan on mahdollisuus osallistua erilaisiin lisäkoulutuksiin ja yhteisiin virkistäytymistapahtumiin.

Liikuntaluotsitoiminnassa noudatetaan vapaaehtoistoiminnan periaatteita. Aiempaa koulutusta ei vaadita, eli vain kiinnostus liikkumiseen ja vapaaehtoistoimintaan riittää. Toimintaan sitoudutaan vapaaehtoisena omien aikataulujen mukaisesti, ja luotsattavia voi ottaa silloin kuin itselle sopii.

Seuraava liikuntaluotsikoulutus on 13.1.2022 klo 17-19, ilmoittaudu!

Osoitteet

Jyväskylä

Liikuntaluotsitoiminta

Tehtävän suorittamisajankohta

• Sovittavissa

Asiasanat

kuntosali, kuntoliikunta, uinti, ryhmät

Minkä ikäisten parissa vapaaehtoinen tulee toimimaan

nuoret aikuiset (18-29 v.), aikuiset (30-62 v.), ikäihmiset (63-79 v.), vanhukset (80 v. – )

Toiveet ja edellytykset

Minkä ikäisille tehtävä on tarkoitettu

Tehtävä soveltuu

Heikosti suomea osaaville, Miehille, Naisille, Nuorille, Perheille

Tehtävään perehdytys

• Haastattelu
  • Infotilaisuus
  • Koulutus/koulutukset

Koulutuksen kesto (tunnit): 3

Mitä vapaaehtoinen saa

• Uudet taidot
  • Uudet tuttavat

Vapaaehtoisen tuki

Liikuntaluotsikoordinaattorin tuki, lisäkoulutukset ja vapaaehtoisten yhteiset tapaamiset.