Kehitysvammaisten avustaja/apuohjaaja

Suoritus ajankohta: 1.2.2022 / Haku päättyy: 31.5.2022 / esiintyminen, luova toiminta, musiikki, ruoanlaitto, taloustyöt, ryhmän, kerhon tai leirin avustaminen, ulkoilussa avustaminen, ystävätoiminta (ei edellytä vertaisuutta) / Äijälän Talon Elo ry

Äijälän Talolla toimii kehitysvammaisten ja vammaisten työ- ja päivätoiminta, jonne toivotamme vapaaehtoistyöntekijät tervetulleeksi!

Työtehtävät sovitaan aina jokaisen vapaaehtoisen oman osaamisen ja mielenkiinnon mukaisesti – kädentaidot, ulkoilu ja liikunta, musiikki, luonto, puutarhanhoito, ruoanlaitto, leivonta…. mahdollisuuksia on monia. Asiakkaina on pääsääntöisesti itsenäisesti liikkuvia ja omatoimisia henkilöitä ja vapaaehtoisten työtehtävänä onkin olla enimmäkseen rinnalla kulkijana päivän touhuissa.

Vapaaehtoistyöntekijöille tarjotaan päivän aikana kahvit ja lounas, joka valmistetaan Äijälän Talon omassa keittiössä.

Lähde rohkeasti mukaan toimintaan, lisätietoja antaa kehitysvammaisten ohjaaja Riikka Nikola numerosta: 044-978 2682 arkisin klo 9-16.

Äijälän Talo

Äijälänkuja 6, Jyväskylä, Suomi

Osoitteet

• Äijälän Talo

Äijälänkuja 6, Jyväskylä, Suomi

Jyväskylä

Kaupunginosa / Kylä
Väinölä, jyskä

Riika Nikola
aijala@aijala.fi
Äijälän Talon Elo ry.

Äijälän Talo

Facebook Äijälän Talo

Instagram aijalantalo

YouTube -kanava

Tehtävän suorittamisajankohta

• Arkipäivisin

Suorittamispaikan esteettömyys

• Pysäköintimahdollisuus
  • Järjestäjä ei takaa tilan esteettömyyttä

Asiasanat

kehitysvammaiset, kehitysvammaisuus, päivätoiminta, työtoiminta, avoimet vapaaehtoistehtävät, Green Care, osallistaminen, yhteisöllisyys, erilaisuus

Minkä ikäisten parissa vapaaehtoinen tulee toimimaan

nuoret aikuiset (18-29 v.), aikuiset (30-62 v.)

Toiveet ja edellytykset

Minkä ikäisille tehtävä on tarkoitettu

nuoret aikuiset (18-29 v.), aikuiset (30-62 v.), ikäihmiset (63-79 v.)

Tehtävä soveltuu

Miehille, Naisille, Nuorille

Millaisia taitoja ja edellytyksiä vapaaehtoiselta vaaditaan

Tehtävään ei ole ammattiosaamisvaatimuksia, mutta kokemus kehitysvammaisten kanssa työskentelystä katsotaan eduksi. Avoin mieli, mielenkiinto ja taito kohdata erilaisia ihmisiä riittävät työtehtävässä menestymiseen.

Tehtävään perehdytys

• Haastattelu
  • Muu

Mitä vapaaehtoinen saa

• Todistus
  • Uudet taidot
  • Uudet tuttavat
  • Verkostoituminen

Vapaaehtoisen tuki

Vapaaehtoistyöhön osallistuvat saavat tukea ja ohjausta kokeneelta kehitysvammaisten ohjaajalta (sosionomi AMK) aina tarvittaessa. Meillä on käytössä PAIKKO -osaamistodistus, joka kirjoitetaan Kasvatus- ja ohjausalan perustutkinnon tunnistetuista tutkinnonosista osoittamaan vapaaehtoisen osaaminen kehitysvammaisten parissa työskentelystä.

Ilmoittaudu vapaaehtoiseksi tähän tehtävään

Täytä alla olevaan lomakkeeseen omat tietosi ja paina lopuksi lähetä. Ilmoittautuminen lomakkeen kautta on mahdollista 16 vuotta täyttäneille henkilöille. Suosittelemme antamaan myös sähköpostiosoitteen, jolloin saat ilmoittautumisestasi viestin sähköpostiisi. Kaikki kentät ovat pakollisia.

Ilmoittautuminen päättyy 31.05.2022

arkipäivisin