Haluatko osallistua kriisikeskus- ja rikosuhripäivystystyöhön vapaaehtoisena?

Suoritus ajankohta: 1.3.2020 / Haku päättyy: 30.11.2019 / päivystäminen, kriisityö, tukihenkilötoiminta / Kriisikeskus Mobile/Jyväskylän seudun mielenterveysseura ry

Jyväskylän Seudun Mielenterveysseura ry:n ylläpitämässä Kriisikeskus Mobilessa on mahdollisuus kouluttautua ja osallistua vapaaehtoisena kriisikeskus- ja rikosuhripäivystystyöhön. Vapaaehtoisiksi haluavat haastatellaan ennen vapaaehtoiskoulutukseen valitsemista. Vapaaehtoisilta edellytetään mm. henkilökohtaista soveltuvuutta, 40-45 h kestävän kriisityön peruskoulutuksen käymistä sekä sitoutumista vapaaehtoistyöhön, työnohjauksiin ja lisäkoulutuksiin.

Vapaaehtoiset työskentelevät Mobilessa 6 tunnin vuoron 1-3 kertaa/kk, jolloin vapaaehtoiset tekevät kriisityön päivystystyötä kriisityöntekijöiden kanssa (puhelinpäivystys, asiakaskäynnit, koti- ja laitoskäynnit). Rikosuhritukihenkilötyössä tukihenkilöt tukevat ja auttavat rikoksen uhria, hänen läheisiään ja rikosasiassa todistavia henkilöitä. Rikosuhritukihenkilösuhteiden kesto määräytyy asiakastilanteittain. Toiminta-alue Keski-Suomen maakunta.

Uusien vapaaehtoisten koulutus kriisikeskus- ja rikosuhripäivystystyöhön käynnistyy tammi-helmikuussa 2020. Voit ilmoittautua haastatteluun webropol-lomakkeen  kautta 30.11.2019 saakka. Koulutukseen ilmoittautuneet kutsumme haastatteluun marras-joulukuun 2019 aikana. Tervetuloa mukaan vapaaehtoistyöhön!

Valtakunnallinen

Tehtävä suoritetaan puhelimitse
Kyllä

Saara Pasanen