Digiagentti 007

Suoritus ajankohta: 30.10.2019 / Haku päättyy: 28.10.2019 / asioinnissa avustaminen, tietotekniset tehtävät, vertaistukitoiminta (vertaistoiminta) / Huhtasuon ASA ry

Vanhus- ja lähimmäispalveluliiton Vallin Ikäteknologiakeskus on kehittänyt Tradekan tuella Digiklubit -konseptin, jossa parannetaan ikäihmisten digitaitoja.

Ihmisten ilmoille! -hanke hakee nyt yhteistyössä Vallin kanssa digiagentteja. Olet toiveidemme agentti, jos käytät tietokonetta, tablettia tai älypuhelinta, luet ja lähetät sähköpostia, etsit tietoa internetistä ja haluat auttaa muita sekä jakaa osaamistasi. Digiagenttina toimit vertaishenkilönä, ja neuvot muita sen mukaan miten itse olet tottunut älylaitteita, tietokonetta, internettiä käyttämään. Hakemamme digiagentti on + 65 vuotias, mutta ikäraja ei ole kiveen kirjattu.

Huhtasuon Kylätoimistolla järjestetään Digiklubi keskiviikkona 30.10.2019 klo 13 alkaen. Tämä tilaisuus on avoin kaikille digiopastusta haluaville henkilöille. Digiagentit tapaavat Kylätoimistolla ennen Digiklubia klo 11.30, ja he saavat tällöin Vallin asiantuntijoilta perehdytyksen tulevaa Digiklubia varten.

Tule digiagentiksi! Mukaan tuleminen ei sido Sinua toimintaan, halutessasi voit omaehtoisesti hyödyntää 30.10. saamiasi materiaaleja esim. läheistesi kanssa, tai viedä johonkin muuhun yhteisöön jossa jo toimit.

Kysy lisää ja ilmoittaudu:
Raita Lehtonen 045 104 6612 raita.ihmistenilmoille@gmail.com
Kati Harkoma 040 764 3738 kati.harkoma@valli.fi

Huhtasuon Kylätoimisto

Nevakatu 1, Jyväskylä, Suomi

Osoitteet

• Huhtasuon Kylätoimisto

Nevakatu 1, Jyväskylä, Suomi

Jyväskylä

Kaupunginosa / Kylä
Huhtasuo

Suorittamispaikan esteettömyys

• Tilaan pääsee pyörätuolilla
  • Tilaan pääsee rollaattorilla
  • Pysäköintimahdollisuus

Toiveet ja edellytykset

Millaisia taitoja ja edellytyksiä vapaaehtoiselta vaaditaan

Pääasia on, että osaat käyttää tablet -tietokonetta, tavallista tietokonetta tai älypuhelinta. Ihan perustaidoilla pärjää! Idea on, että agentit näyttävät ja kertovat opastettaville, miten itse käyttävät sähköisiä palveluita. Periaate on, että opetamme vain niitä asioita mitä itsekin osaamme käyttäen niitä laitteita, joita itsekin käytämme.

Tehtävään perehdytys

• Infotilaisuus