Ajankohtaisia syyskauden tilaisuuksia

Maakunta- ja sote-uudistuksen valmistelulle annettiin kesäkuussa lisäaikaa, kun pääministeri Sipilä ilmoitti maakuntien aloituksen siirtyvän vuoteen 2021. Keski-Suomessa uudistuksen suunnittelutyö on pitkällä ja sitä jatketaan uuteen aikatauluun sovitettuna.

Jos haluat tietää, missä uudistuksessa mennään, miten toimintaympäristö muuttuu ja miten asioihin voi vaikuttaa, tule mukaan tilaisuuksiimme!

Innostavaa syyskautta toivottaen, Anne & Anu

Järjestöjen sote- ja maakuntapäivä 14.9.2018

Päivän ohjelmassa mm. ajankohtaiskatsaus valmistelun etenemiseen ja viestit järjestökentälle sekä työpajatyöskentelyä maakunnan ja järjestöjen yhteisestä hyvinvointityöstä. Ohjelma päivittyy Yhdistystorille lähipäivinä.

Tilaisuus järjestetään Kansalaistoiminnankeskus Matarassa. Tarkempi ohjelma ja ilmoittautuminen 11.9. mennessä Yhdistystorilla

Keskisuomalaisten piiri- ja maakuntatason sote-järjestöjen tapaaminen 30.10.2018

Iltapäivän tilaisuus on tarkoitettu erityisesti keskisuomalaisille sosiaali- ja terveysjärjestöille, joiden toiminta-alue on laaja, esimerkiksi koko maakunta tai piiri. Tilaisuudessa keskustellaan erityisesti Keski-Suomessa toimivien järjestöjen tarpeista ja yhteisestä vaikuttamistoiminnasta maakunta- ja sote-uudistuksessa.

Tilaisuus järjestetään Kansalaistoiminnankeskus Matarassa. Ilmoittautuminen Yhdistystorilla 24.10. mennessä.

Lisätiedot: anne.astikainen(at)kyt.fi

Muutosten ennakoinnin keinot sote-järjestöissä 6.11.2018

Iltapäivän tilaisuuden vetää erityisasiantuntija Vesa Salmi SOSTEsta. Tilaisuuden sisältönä ja tavoitteina ovat esitellä ennakoinnissa / tulevaisuustyössä käytettäviä työkaluja ja sovelletaan yhdessä muutamaa niistä käytäntöön sekä jakaa vertaiskokemuksia avuksi sekä muutosten ennakointiin. Tavoitteena myös saada osanottajille konkreettista tukea lähivuosien (3-5 v.) strategiseen suunnitteluun.

Tilaisuus järjestetään Kansalaistoiminnankeskus Matarassa. Ilmoittautuminen Yhdistystorilla 26.10. mennessä.

Lisätiedot: anne.astikainen(at)kyt.fi