Vuoden 2017 kuudes ja viimeinen uutiskirje

Toivotamme Sinulle ja läheisillesi lämmintä, rentouttavaa ja levollista joulua. Koska meistä suurin osa valmistautuu lomaan ja lepoon, myös tämänkertainen uutiskirje on lyhyt.

Maakunta- ja soteuudistuksen eteneminen ja hankkeen tilaisuudet

Maakunta- ja soteuudistus on Keski-Suomessa tähän saakka keskittynyt järjestämissuunnitelman laatimiseen. Ensimmäinen versio lähtee kommentointikierrokselle tammikuun puolivälissä.

Seuraava järjestöjen sote- ja maakuntapäivä on 9.2.18 klo 9.00 alkaen Matarassa. Aiheena on järjestämissuunnitelma. Luvassa on Mikael Palolan alustus sekä työpajoja. Ohjelman ilmoittautumislinkkeineen saat alkuvuodesta. Varaathan kuitenkin kalenteristasi tässä vaiheessa aikaa kaiken varalta klo 9-14.

Järjestöjen sote- ja maakuntapäivässä 11.12. tarjoittiin kattava ajankohtaiskatsaus uudistukseen. Päivässä oli sata osallistujaa. Päivän materiaalit ovat verkossa. Tilaisuuden pohjalta kirjoittettu blogi.

Herkkukori Keski-Suomen sairaskotisäätiölle

Uutiskirjeen sadas tilaaja ja samalla onnekas herkkukorin saaja on Keski-Suomen sairaskotisäätiön Sotainvalidien Sairaskoti. airaskoti on noin 30 sotainvalidin koti. Samalla se on vaativan laitoskuntoutuksen yksikkö, joka tarjoaa kuntoutumispalveluita sotainvalideille, sotiemme veteraaneille, kunnille, järjestöille, yhdistyksille ja yksityishenkilöille. Onneksi olkoon!

Järjestökyselyyn kannattaa vastata!

Keski-Suomen maakunnassa on yli 5000 järjestöä ja yhdistystä. Ensi vuoden alussa liikkeelle lähtevän järjestökartoituksen avulla tehdään järjestöjen arvokasta työtä näkyväksi uudessa maakunnassa ja kunnissa.

Tiedotamme, kun kysely on vastattavissa. Levitäthän kyselyn linkkiä myös omissa verkostoissasi.