Työssäoppimaan Äijälän Talolle

Projekti tai muu opintoihin liittyvä tehtävä, Työkokeilu/harjoittelu / Äijälän Talon Elo ry

Kiinnostaako sinua tulevaisuuden ammattilaisena päästä tutustumaan Green Care -avusteiseen
sosiaalipalveluun? Meillä on mahdollisuus suorittaa työssäoppimisjakso kuntouttavan työtoiminnan, kehitysvammaisten työ- ja päivätoiminnan ja/tai ikäihmisten iltapäivätoiminnan parissa.

Kuntouttava työtoiminta

Tuotamme Jyväskylän kaupungille ostopalveluna kuntouttavaa työtoimintaa toimintakykyä vahvistavana palveluna sekä osallisuutta tukevana palveluna. Työtoimintaa toteutetaan tunnistettujen oppimisympäristöjen mukaisesti (PAIKKO) puutarhalla, puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan tehtävissä tai ohjausalan avustavissa tehtävissä. Green Care -pajatoiminta sekä hyvinvointiryhmät ovat myös osa
työtoimintaa. Yhteyshenkilö: Anita Veiste 044-916 3774

Työ- ja päivätoiminta

Työ- ja päivätoiminnassa työtehtävät suunnitellaan asiakkaan osaamisen ja tavoitteiden mukaan. Ohjelmassa on mm. kädentaitoja, ulko- ja puutarhatöitä, leipomista ja ruoanlaittoa, luontoliikuntaa ja musiikkia. Toiminnassa pyritään myös edistämään sosiaalisia vuorovaikutustaitoja sekä kommunikaatiotaitoja. Yhteyshenkilö: Riikka Nikola 044- 978 2682

Ikäihmisten iltapäivätoiminta

Ikäihmisten iltapäivätoiminta rakentuu erilaisten aiheiden ympärillä käytävään rentoon keskusteluun ja kahvitteluun. Toiminta voi sisältää myös toiminnallista ohjelmaa, kuten senioriliikuntaa, kädentaitoja, leipomista ja luontoliikuntaa. Toiminnalla halutaan tarjota ikäihmisille matalan kynnyksen toimintaa, osallisuuden kokemuksia sekä sosiaalisia kontakteja. Yhteyshenkilö: Anita Veiste 044-916 3774.

”Kun ei voi lisätä
päiviä
elämään,
täytyy lisätä eloa