Toiminnajohtaja

Työpaikka / Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry

Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki (KYT) etsii toiminnanjohtajaa KYT ry:lle ja toimitusjohtajaksi KYT osuuskunnalle.

KYT ry on keskisuomalainen kansalaistoiminnan mahdollistaja ja kehittäjä. Hallinnoimme hankkeita, kokoamme verkostoja sekä viestimme ja vaikutamme aktiivisesti kansalais- ja järjestötoiminnan kysymyksissä. Tarjoamme tukea, ohjausta ja neuvontaa yhteisöille sekä avoimia kohtaamispaikkoja kansalaisille. Palvelumme ja hankkeemme edistävät kansalaisten hyvinvointia, osallisuutta ja työllisyyttä sekä monikulttuurista toimintaa. Visionamme on, että jokaisella on mahdollisuus kuulua itselleen merkitykselliseen yhteisöön ja osallistua mielekkääseen tekemiseen.

Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki (KYT) on hyväntahtoinen kasvualusta osallisuudelle, moniäänisyydelle, ihmislähtöisyydelle ja kanssalaisuudelle.

Jäsenjärjestöjä meillä on tällä hetkellä 81. Toimintaamme rahoittavat mm. Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA, TE-toimisto, Aluehallintovirastot, ELY-keskus ja Jyväskylän kaupunki.  Yleishyödyllisen toimintamme vuosibudjetti on 2,1 miljoonaa euroa.

KYT osuuskunta on yhteiskunnallinen yritys, joka tuottaa tilitoimistopalveluja järjestöille, yhdistyksille ja pienille yrittäjille. Tarjoamme asiakkaillemme vahvaa osaamista kolmannen sektorin taloushallinnosta ja laajoja taloushallinnon palveluja. Erityisosaamistamme ovat esimerkiksi EU-projektien tai kansallisten rahoittajien hankkeisiin liittyvät taloushallinnon tehtävät. Osuuskunnallamme on kahdeksan jäsenjärjestöä ja sen liikevaihto oli vuonna 2019 noin 206 000 euroa.

Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry ja osuuskunnan tilitoimisto muodostavat tavoitteiltaan ja arvoiltaan yhtenäisen kokonaisuuden, jossa työskentelee 38 työntekijää. Toimintamme arvoina ovat asiakas- ja järjestölähtöisyys, innovatiivisuus ja luottamus.

Vuoden 2019 toimintakertomuksesta saat kattavan kuvan laajasta ja monipuolisesta toiminnastamme.

Toiminnanjohtajalta edellytämme:

• kokemusta järjestötoiminnasta, taloushallinnosta ja esimiestyöstä
• hyvää yhteiskuntasuhteiden hallintaa ja julkisen hallinnon tuntemusta
• verkostotoiminnan osaamista
• soveltuvaa korkeakoulu- tai ammattikorkeakoulututkintoa.

Työn aloitus 1.1.2021 tai sopimuksen mukaan.

Viimeinen hakupäivä on 27.9.2020. Hakemukset osoitetaan sähköpostitse osoitteeseen marja-leena.saarinen@kyt.fi

Lisätietoja antavat:
pj Marja-Leena Saarinen,
puh 044 491 8931 ja

vpj Petri Lehtoranta,
petri.lehtoranta@kesli,
puh 050 533 3858

Tehtävän tiedot

Tehtävä soveltuu seuraavien alojen osaajalle:
Humanistinen ja kasvatusala, Sosiaali- terveys- ja liikunta-alat, Tehtävän suorittamisessa osaajan alalla ei ole merkitystä, Yhteiskuntatieteet

Aloitus: 01.01.2021

Kesto: yli 12 kk