KYT ry / Luontovoimaa! -hanke hakee työkokeilijaa / korkeakouluharjoittelijaa

Työkokeilu/harjoittelu / Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry

Luontovoimaa! -hanke etsii korkeakouluharjoittelijaa tai työkokeilijaa hankkeeseensa. Hanketoiminta tapahtuu Jyväskylässä / Keski-Suomessa. Työkielenä toimii suomi. Hanketoimintamme on maahanmuuttajanaisille sekä naisille, jotka haluavat toimia vapaaehtoisina luontoystävinä maahanmuuttajanaisille. Liikumme naisten kanssa luonnossa sekä autamme heitä valjastamaan omia voimavaroja käyttöön erilaisin luonto- ja taidelähtöisin menetelmin.

Hankkeen päätavoitteena on vahvistaa haavoittuvassa asemassa olevien naismaahanmuuttajien tukiverkostoa kouluttamalla heille kantasuomalaisista naisista rinnalle kulkijoita luonnossa liikkumiseen. Hankkeessa opetellaan tunnistamaan ja käyttämään omia voimavaroja muun muassa luontoa ja erilaisia taidelähtöisiä menetelmiä hyödyntäen. Lisätietoa hankkeesta ja sen toiminnoista löydät www.kyt.fi/luontovoimaa -sivustojen kautta.

Etsimme nyt siis sinua korkeakoulutettu nainen, joka haluat suorittaa korkeakouluharjoittelujaksosi hankkeessamme tai sinua juuri korkeakoulusta valmistunut nainen, joka olet kiinnostunut järjestökentästä ja haluat työkokemusta sieltä. Voit aloittaa harjoittelu/työkokeilu jaksosi joustavasti loka,- marras- tai joulukuun aikana hankkeessamme. Kanssamme pääset liikkumaan luonnossa sekä kokeilemaan erilaisia luonto- ja taidelähtöisiä voimaannuttamisen menetelmiä monikulttuurisessa ympäristössä. Pääset osalliseksi myös kantasuomalaisten vapaaehtoisten rekrytointia ja koulutusta sekä näet järjestökenttää laajemminkin yhteistyökumppaniemme kautta sekä toimintaympäristömme kautta. Hanke toteuttaa myös säännöllistä vlogia, jonka sisällön luomiseen ja toteuttamiseen pääset mukaan. Toivomme hakijoilta erityisesti kiinnostusta / kokemusta monikulttuurisuudesta, ryhmien ohjaamisesta, erilaisten menetelmien käytöstä ryhmissä, viestintätaitoja ja kykyä olla läsnä asiakastyötä tehtäessä.

Luontovoimaa! -hankkeen rahoittaja on Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (STEA) ARVOKAS -eriarvoisuuden vähentämisen avustusohjelmasta. Hanketta hallinnoi Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry. Sen toiminta-aika on 1.8.2018 – 31.12.2021.

Lisätietoja antaa hankekehittäjä Tiina Miettinen (tiina.miettinen@kyt.fi tai 050 382 3273). Myös vapaamuotoiset hakemukset Tiinan sähköpostiosoitteeseen. Ole nopea, sillä täytämme paikan sopivan hakijan ilmaantuessa.

Tehtävän tiedot

Tehtävä soveltuu seuraavien alojen osaajalle:
Humanistinen ja kasvatusala, Luonnontieteet, luonnonvara- ja ympäristöalat, Sosiaali- terveys- ja liikunta-alat, Taide- ja kulttuuriala

Aloitus: 05.11.2018

Aloitus: Sopimuksen mukaan