Asiantuntevaa uraohjaajaa äitiysloman sijaiseksi

Työpaikka / Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry

Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki KYT ry hakee

Asiantuntevaa uraohjaajaa äitiysloman sijaiseksi

Koutsaamo – Kimpassa kiinni työhön! -hankkeeseen, joka on Keski-Suomen TE-toimiston ja Jyväskylän kaupungin rahoittama työvoimapoliittinen hanke. Sen tavoitteena on ohjata heikossa työmarkkina-asemassa olevia työnhakijoita kohti avoimia työmarkkinoita työnhakutaitoja, työelämätuntemusta ja ammatillista osaamista vahvistamalla. Hankkeessa työskennellään erityisesti maahanmuuttajien, ammatillisen koulutuksen saaneiden, ammattia vailla olevien sekä korkea-asteen koulutuksen saaneiden kanssa. Koutsaamo toimii osana kolmen hankkeen verkostoa (Uraverkosto.fi) ja tekee laajaa yhteistyötä paikallisen työllisyydenhoidonkentän toimijoiden kanssa.

Uraohjaajan tehtävänä on asiakkaiden henkilökohtainen tukeminen, ohjaus ja neuvonta työllistymisprosessin kaikissa vaiheissa. Pääasiallinen työskentelytapa on yksilöohjaus. Uraohjaaja vastaa asiakkaiden alkukartoituksen ja henkilökohtaisen suunnitelman laatimisesta sekä tarvittavan työllistymistä edistävän koulutuksen suunnittelusta. Ohjaaja tarjoaa apua työnhaussa verkostoja hyödyntäen sekä toimii tukihenkilönä asiakkaan ja työnantajan välillä. Uraohjaaja vastaa asiakastyön osalta verkostoyhteistyöstä muiden keskeisten toimijoiden kanssa (Jyväskylän työllisyyspalvelut, TE-toimisto, työnantajat, muut hankkeet).

Hankkeessa toimii kaksi uraohjaajaa ja projektipäällikkö. Nyt haemme kokopäiväistä ohjaajaa äitiyslomansijaisuuteen ajalla 14.2.2018 – 27.12.2018.

Odotamme työntekijältä

• soveltuvaa, mielellään korkea-asteen koulutusta
  • työvalmennuksen/työhönvalmennuksen tuntemusta ja kokemusta
  • työllisyydenhoidon julkishallinnon ja työllisyyspoliittisten tukien tuntemusta
  • paikallisen työmarkkinoiden ja työllisyyspolitiikan tuntemusta
  • kykyä sekä itsenäiseen työskentelyyn että toimimiseen ryhmän jäsenenä
  • verkosto-osaamista
  • kykyä kirjalliseen ja suulliseen ilmaisuun

Työsuhde alkaa 14.2.2018. Työpiste sijaitsee Kansalaistoiminnankeskus Matarassa osoitteessa Matarankatu 6, 40100 Jyväskylä.
Hakemus ja ansioluettelo lähetetään mieluimmin sähköpostilla perjantaihin 12.1.2018 klo 12.00 mennessäosoitteeseen . Palkkaus määräytyy TE-toimiston rahoituspäätösten perusteella, enintään 2700€/kk.

Lisätietoja antaa Riitta Mäkinen  p. 040 166 3670

Ilmoitus TE-palveluiden sivulla

Tehtävän tiedot

Tehtävä soveltuu seuraavien alojen osaajalle:
Sosiaali- terveys- ja liikunta-alat, Tehtävän suorittamisessa osaajan alalla ei ole merkitystä, Yhteiskuntatieteet

Aloitus: 14.02.2018

Kesto: 3-12 kk