Urheiluseurat ja liikuntajärjestöt tarjoavat monenlaisia harrastusmahdollisuuksia eri liikuntalajien parissa.
Keski-Suomessa liikuntakulttuurin edunvalvonta-, yhteistyö-, kehitys- ja palveluorganisaationa toimii Keski-Suomen Liikunta ry, KesLi

Urheilun ja liikunnan parissa toimivia seuroja, yhteisöjä ja yhdistyksiä

• Keski-Suomen Kylät ry

Toimiala: Yhdistys, Asukas- kotiseutu-, kylä- ja kaupunginosayhdistykset, Eläkeläis- ja senioriyhdistykset, Harrasteyhdistykset, Kohtaamispaikka, järjestö- tai vapaaehtoistoiminnan keskus, Kulttuurialanyhdistykset, Lapsi- ja perheyhdistykset, Monialayhdistykset, Monikulttuuriset ja kansainvälisiin suhteisiin liittyvät yhdistykset, Urheilu- ja liikuntayhdistykset, Yleisen terveyden ja hyvinvoinnin yhdistykset / Keski-Suomi , Jyväskylä