Toiminta

Opi suomea ja tee porukassa mukavia asioita yhdessä kesän ajan! Katsotaan selkouutisia, puhutaan uutisista ja opitaan asioita suomalaisesta yhteiskunnasta. Ollaan ulkona, pelataan pelejä ja ollaan yhdessä. Keskiviikko, klo 15-17 Paremmin Yhdessä tiloissa. Tervetuloa!

In this group you will learn more about Finnish society, cultures and services (immigration services, education, taxes, Kela, living, trade unions and more…) Group meets 8 times. Paremmin Yhdessä ry (PYR) is a NGO that focuses on the well-being and Lue lisää…

OPI SUOMESTA-valmennusryhmässä opit suomalaisesta kulttuurista ja yhteiskunnasta. Ryhmä kokoontuu 8 kertaa. Teemat voivat olla esimerkiksi TE-palvelut, Kela, asuminen, kouluasiat, työelämä ja ammattiliitot, laskut, luotto- ja pankkiasiat sekä verot ja perinnönjako.

Läksykerhoissa tuetaan monikulttuurisia tai maahanmuuttajataustaisia  läksyjen teossa ja kokeisiin valmistautumisessa, perusopinnoissa sekä ammattiopinnoissa. Läksykerhossa voi saada apua kotitehtävien teossa tai harjoitella lisää suomenkieltä. Läksykerhot ovat tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 15-17 Monikulttuurisuuskeskus Glorian tiloissa, ellei toisin ilmoiteta.

Maanantaisin klo 17.00 alkaen näyttötunti ja klo 18.00 alkaa vasara heilua. Myydään kuolinpesien irtaimistoa, astioita, huonekaluja ym. käyttötavaraa. Meklarina H.H. Monipuolinen kahvio palvelee illan aikana.

Yhteensä: 8