Pohjoisen Korpilahden yhteistyöyhdistys ry

Pohjoisen Korpilahden yhteistyöyhdistys ry (Poko) kehittää alueensa liikunta-, virkistys- ja kulttuuritoimintaa kaikenikäisille asukkaille.

Poko liikuttaa monella tavalla

Poko tarjoaa liikuntamahdollisuuksia sekä kesällä että talvella. Tikkalan lähiliikuntapaikalla voi luistella, hiihtää, pelata jalkapalloa tai tennistä. Lapsille on oma pulkkamäki ja sen kupeessa laavu, jossa voi viritellä tulet ja paistaa makkaraa. Tikkalan koulun liikuntasalissa on vertaisohjattuja ryhmiä lähes joka ilta. Kansalaisopisto täydentää tarjontaa, mm.syksyllä 2015 käynnistyi uusi  ikäihmisten oma liikuntaryhmä maanantaisin aamupäivällä. Ryhmä kokoaa sekä miehiä että naisia.

Hangasjärven ulkoilualue kylien yhteiseksi virkistyspaikaksi

Hangasjärven ulkoilualuetta on  kunnostettu yhdessä Jyväskylän liikuntapalvelujen kanssa. Ulkoilualueesta muodostuu kyliltä tulevien patikiontireittien ja latujen risteyspaikka sekä Jyväskylän seudulle suunnitteilla olevien pitkien patikointi-, pyöräily-  ja hiihtoreittien tukikohta. Tärkein tavoite on tarjota Pokon kylien yhdistyksille oma paikka kokouksia, juhlia ja tapahtumia varten. Metsätorpanmaa ry on tuonut retkikämppään ja piha-piiriin kylien torpparien ja mökkiläisten arjesta kertovia tapahtumia ja näyttelyitä. Retkikämppää ja saunaa vuokrataan kokouksiin, tapaamisiin, koulutuksiin, leireihin ja kehittämispäiviin. Hangasjärven toimintaa monipuolistetaan edelleen kultturi- ja teematapahtumien suuntaan. Varustetasoa on nostettu  rakentamalla maakellari ja kesäkeittiö sekä kohtentamalla saunan takkahuoneen yleisilmettä myös majoittumista silmälläpitäen.

Varaukset puheenjohtaja Paula Määttä, pamaatta@gmail.com tai 0405481544

Palvelemme kielillä

Englanti, Suomi, Saksa

Toimiala

Yhdistys, Asukas- kotiseutu-, kylä- ja kaupunginosayhdistykset, Kohtaamispaikka, järjestö- tai vapaaehtoistoiminnan keskus, Kulttuurialanyhdistykset, Luonto-, ympäristö- ja eläinsuojeluyhdistykset, Monikulttuuriset ja kansainvälisiin suhteisiin liittyvät yhdistykset, Urheilu- ja liikuntayhdistykset

Teemat

asukas- ja kylätoiminta

yhteisöllisyys, ajanviete, asukkaat, hanke

Kohderyhmä

kaikille

Ikäryhmä

kaikenikäiset

Postiosoite

Patajärventie, Jyväskylä, Suomi

Hangasjärven retkikämppä

Hangasjärventie, Jyväskylä, Suomi

Osoitteet

• Postiosoite

Patajärventie 456. 41860 Tikkala

• Hangasjärven retkikämppä

Hangasjärventie 106, 41860 Tikkala.

Kotikunta: Jyväskylä
Sähköposti:
pamaatta@gmail.com
Puhelin: 0405481544

Pohjoisen Korpilahden yhteistyöyhdistys ry

Jyväskylä

Kaupunginosa / Kylä
Pohjoisen Korpilahden kylät, Sarvenperä, Ylä-Muuratjärvi, Tikkala, Moksi, Saukkola

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn