Leivonmäki-Seura ry

Leivonmäki-Seura ry yhdistyksenä edistää kaikinpuolista kehittämistä paikallisten erityispiirteiden pohjalta. Tarkoituksemme on myös elinympäristön laadun parantaminen ja ihmisten viihtyvyyden lisääminen, kotiseututietouden lisääminen, kotiseutuhengen ylläpitämineen ja omatoimisuuden voimistaminen sekä kotiseudun kulttuurien vaaliminen ja edistäminen. Vuokraamme kotiseututalo Simolaa, joka on merkitty suojeltavaksi rakennukseksi ja maakunnallisesti arvokkaaksi rakennetuksi ympäristöksi. Simola on kaikkien yhteinen kulttuurikoti. Toimintamme on monipuolista ja ympärivuotista, painottuen kuitenkin kesään. Meillä on myös museotoimintaa, ja museoesineet on järjestetty ja esineistä on luettelot. Simolan entisöinnin yhteydessä päärakennuksen huoneiden seinistä löytyi hirsipinnalle tehtyjä shablonimaalauksia, joista peräisin on yhdistyksessä ja Simolan toiminnassa käytössämme oleva logo.

Palvelemme kielillä

Ruotsi, Englanti, Suomi

Toimiala

Asukas- kotiseutu-, kylä- ja kaupunginosayhdistykset, Kohtaamispaikka, järjestö- tai vapaaehtoistoiminnan keskus, Kulttuurialanyhdistykset