Kriisikeskus Mobile/Jyväskylän seudun mielenterveysseura ry

Kriisikeskus Mobile 044 7888 470 (Keski-Suomen maakunta) on matalan kynnyksen järjestölähtöinen kriisikeskus, johon erilaisten elämän kriisien kohdanneet avuntarvitsijat, hänen läheisensä tai eri yhteistyötahot voivat ottaa yhteyttä puhelimitse tai pop up chatin kautta tai tulemalla asioimaan kasvokkain. Kriisikeskus Mobilea ylläpitää JSMS ry maakunnan kuntien ja STEAn tuella.

Kriisikeskus Mobilesta järjestölähtöistä kriisityötä Keski-Suomen maakunnan alueella eli Hankasalmen, Joutsan, Jyväskylän, Jämsän, Kannonkosken, Karstulan, Keuruun, Kinnulan, Kivijärven, Konneveden, Kuhmoisen, Kyyjärven, Laukaan, Luhangan, Multian, Muuramen, Petäjäveden, Pihtiputaan, Saarijärven, Toivakan, Uuraisten, Viitasaaren ja Äänekosken kuntiin.

Työmuotoja ovat mm. puhelimitse tehtävä kriisityö sekä asiakastapaamiset Kriisikeskuksessa ja pop up chat, joka on avoinna työtilanteiden salliessa.

Väkivaltatyön yksilötyötä tehdään väkivaltaa kokeneiden ja väkivaltaisesti käyttäytyneiden kanssa. Yksilöväkivaltatyöstä on mahdollisuus ohjautua ryhmätoimintaan. Tarvittaessa asiakasta tuetaan ja ohjataan muihin palveluihin. Tilannekohtaisesti asiakasasioissa tehdään myös verkostotyötä. Lisätiedot.

Kriisikeskus Mobilen toiminnan muutokset: Olemme avoinna arkisin ma-to klo 8-20 ja pe klo 8-17. Lisätietoja: tästä.

Kriisikeskus Mobilen kanssa samoissa toimitiloissa (sisäänkäynti Matarankatu 2/C-ovi) toimii myös Rikosuhripäivystyksen (RIKUn) Jyvässeudun palvelupiste, joka toimii Keski-Suomen maakunnan alueella . Lisätietoja RIKUsta rikosuhripäivystys. Rikosuhripäivystykseen voi ottaa yhteyttä, jos on joutunut tai epäilee joutuneensa rikoksen uhriksi tai on todistajana rikosasiassa. Rikosuhripäivystystä Jyvässeudun palvelupisteessä koordinoivat toiminnanohjaajat Anne Arnberg (Erika Ceesayn sijainen) sekä Lea Manninen. Rikosuhripäivystyksen tukihenkilöinä toimi toiminnanohjaajien lisäksi myös koulutetut vapaaehtoiset. Toiminnanohjaaja tai tukihenkilö on tarvittaessa asiakkaan henkisenä tukena rikosasian käsittelyn eri vaiheissa. Valtakunnallinen rikosuhripäivystyksen puhelinnumero 116 006 (ma-pe 9-20). RIKUn Jyvässeudun palvelupiste: Anne 050 336 8028 tai Lea 050 368 0188.

Vapaaehtoisia kriisikeskustyöhön ja rikosuhripäivystyksen tukihenkilöiksi koulutetaan kerran vuodessa. Kriisikeskustyöhön koulutamme syksyllä 2022 uusia vapaaehtoisia – ilmoittaudu haastatteluun: tästä.

Rikosuhripäivystyksen tukihenkilötyöstä saat lisätietoja ja voit hakea toimintaan mukaan: tästä.

Palvelemme kielillä

Suomi, Englanti

Toimiala

Päihde- ja mielenterveysyhdistykset