Kriisikeskus Mobile/Jyväskylän seudun mielenterveysseura ry

Kriisikeskus Mobile (044 7888 470/24 h Keski-Suomen maakunnan kunnat) on matalan kynnyksen kriisikeskus, johon traumaattisen tai elämän kriisin kohdannut avuntarvitsija, hänen läheisensä tai eri viranomaistahot voivat ottaa yhteyttä tai tulla käymään 24 h/vrk. Traumaattisissa kriisitilanteissa teemme koti- ja laitoskäyntejä koko maakunnan alueella.

Kriisikeskus Mobile toimii Keski-Suomen maakunnan alueella eli Hankasalmen, Joutsan, Jyväskylän, Jämsän, Kannonkosken, Karstulan, Keuruun, Kinnulan, Kivijärven, Konneveden, Kuhmoisen, Kyyjärven, Laukaan, Luhangan, Multian, Muuramen, Petäjäveden, Pihtiputaan, Saarijärven, Toivakan, Uuraisten, Viitasaaren ja Äänekosken kuntien alueella.

Työmuotoja ovat mm. puhelimitse tehtävä kriisityö sekä asiakastapaamiset Kriisikeskuksessa, asiakkaan luona sekä laitoskäynnit ja verkkoauttaminen.  Helmikuun 2020 alusta alkaen käytössä pop up chat, joka avoinna työtilanteiden salliessa.

Väkivaltatyön yksilötyötä tehdään väkivaltaa kokeneiden ja väkivaltaisesti käyttäytyneiden kanssa. Yksilöväkivaltatyöstä on mahdollisuus ohjautua ryhmätoimintaan. Tarvittaessa asiakasta tuetaan ja ohjataan muihin palveluihin. Tilannekohtaisesti asiakasasioissa tehdään myös verkostotyötä. Lisätiedot.

Kriisikeskus Mobilen kanssa samoissa toimitiloissa (Rikun sisäänkäynti Matarankatu 2/C-ovi) toimii myös Keski-Suomen maakunnan alueen rikosuhripäivystys. Rikosuhripäivystykseen voi ottaa yhteyttä, jos on joutunut tai epäilee joutuneensa rikoksen uhriksi tai on todistajana rikosasiassa. Rikosuhripäivystykseen voi olla yhteydessä sovitusti myös verkossa. Rikosuhripäivystystä koordinoi toiminnanohjaajat Erika Ceesay sekä  Lea Manninen. Rikosuhripäivystyksen tukihenkilöinä toimi toiminnanohjaajien lisäksi myös koulutetut vapaaehtoiset. Toiminnanohjaaja tai tukihenkilö on tarvittaessa asiakkaan henkisenä tukena rikosasian käsittelyn eri vaiheissa. Valtakunnallinen rikosuhripäivystyksen puhelinnumero 116 006 (ma-pe 9-20). Jyvässeudun rikosuhripäivystys Erika: 050 336 8028 tai Lea 050 368 0188.

Vapaaehtoisia kriisikeskustyöhön ja rikosuhripäivystyksen tukihenkilöiksi koulutetaan kerran vuodessa – seuraa internet-sivuiltamme ilmoittelua koulutukseen hakeutumisesta.

Palvelemme kielillä

Suomi, Englanti

Toimiala

Päihde- ja mielenterveysyhdistykset