Kriisikeskus Mobile/Jyväskylän seudun mielenterveysseura ry

Kriisikeskus Mobile (014-266 7150/Keski-Suomen maakunnan kunnat) on matalan kynnyksen kriisikeskus, johon traumaattisen tai elämän kriisin kohdannut avuntarvitsija, hänen läheisensä tai eri viranomaistahot voivat ottaa yhteyttä tai tulla käymään 24 h/vrk. Kriisikeskus Mobile toimii Keski-Suomen maakunnan alueella eli Hankasalmen, Joutsan, Jyväskylän, Jämsän, Kannonkosken, Karstulan, Keuruun, Kinnulan, Kivijärven, Konneveden, Kuhmoisen, Kyyjärven, Laukaan, Luhangan, Multian, Muuramen, Petäjäveden, Pihtiputaan, Saarijärven, Toivakan, Uuraisten, Viitasaaren ja Äänekosken kuntien alueella.

Työmuotoja ovat mm. puhelimitse tehtävä kriisityö sekä asiakastapaamiset Kriisikeskuksessa, asiakkaan luona sekä laitoskäynnit ja verkkoauttaminen. Väkivaltatyön yksilötyötä tehdään väkivaltaa kokeneiden ja väkivaltaisesti käyttäytyneiden kanssa. Tarvittaessa asiakasta tuetaan ja ohjataan muihin palveluihin. Tilannekohtaisesti asiakasasioissa tehdään myös verkostotyötä. Lisätiedot.

Kriisikeskus Mobilessa toimii myös Keski-Suomen maakunnan alueen rikosuhripäivystys. Rikosuhripäivystykseen voi ottaa yhteyttä, jos on joutunut tai epäilee joutuneensa rikoksen uhriksi tai on todistajana rikosasiassa. Rikosuhripäivystystä koordinoi toiminnanohjaaja Lea Manninen ja rikosuhripäivystyksen tukihenkilöinä toimivat koulutetut vapaaehtoiset. Tukihenkilö on tarvittaessa asiakkaan henkisenä tukena rikosasian käsittelyn eri vaiheissa. Jyvässeudun rikosuhripäivystyspuhelimen numero on 050 368 01 88 Manninen Lea, Rikosuhripäivystyksen (Riku:n) toiminnanohjaaja.

Palvelemme kielillä

Suomi, Englanti

Toimiala

Päihde- ja mielenterveysyhdistykset