Konginkankaan kyläyhdistys ry

Konginkankaan kyläyhdistys toimii koko vanhan Konginkankaan alueen yhteistyöyhdistyksenä ja puolestapuhujana.

Konginkankaan kyläyhdistys ry rekisteröitiin syksyllä 2008. Yhdistys järjestää ja koordinoi tapahtumia, hankkeistaa ja osallistuu hankkeisiin sekä ottaa kantaa mm. kaupungin suunnitelmiin. Kyläyhdistys ei ole pelännyt isojakaan haasteita, vaan esim. Lintulahden toimivuuden ja turvallisuuden lisääminen on ollut kyläyhdistyksen työlistalla jo useamman vuoden.

Kyläyhdistys päivittää kyläsuunnitelman vuosittain. Kyläsuunnitelma on yhdistyksen toiminnan perusta.

Yhdistys on ollut hankekaudella 2007-2013 Konginkankaan edustajana mukana Ääneseudun Kehitys Oy:n Vihreä väylä-, Jyväskylän ammattikorkeakoulun Innovative Village – Kekseliäät kylät -, Nuorisoseurojen Palvelutuuli– ja Leader Viisari ry:n Kylä lähtee -hankkeissa.

Hankekaudella 2014-2020 Konginkangas on ollut aktiivisesti rakentamassa Äänekosken kaupungin hallinnoimaa Konginkankaan satama -hanketta. Kyläyhdistys on ollut mukana tekemässä Ääneseudun Kehitys Oy:n Matilanvirran kehittämissuunnitelmaa. Lisäksi kyläyhdistys hallinnoi oman Konginkankaan hevosurheilukeskuksen suunnitteluhankkeen. Kaikki kolme ovat olleet Leader-hankkeita.

Määrätietoinen kylän kehittäminen ja mm. positiivisen näkyvyyden lisääminen teki Konginkankaasta Keski-Suomen Vuoden Kylän 2011.

Palvelemme kielillä

Toimiala

Asukas- kotiseutu-, kylä- ja kaupunginosayhdistykset

Teemat