Keski-Suomen ensi- ja turvakoti ry

Ammattilaiset lasten ja perheiden tukena

Keski-Suomen ensi- ja turvakoti on toiminut yli 70 vuotta lasten ja perheiden tukena niin kansalaisjärjestönä kuin kuntien yhteistyökumppanina tarjoten kattavat ja monipuoliset lastensuojelupalvelut. Asiantuntijapalvelumme pohjaavat vankkaan kokemukseemme ja auditoituihin toimintamalleihimme.

Kattavat palvelumme on kehitetty pitkän historiamme kokemusten myötä. Uudistamme palveluitamme jatkuvasti kuuntelemalla herkällä korvalla asiakkainamme olevia lapsia ja perheitä. Henkilökuntamme on koulutettua ja motivoitunutta, työryhmämme ovat pysyviä ja toimintamme selkeätä. Olemme vuosien varrella onnistuneet rakentamaan erinomaiset yhteistyösuhteet niin kuntien, viranomaisten kuin muidenkin toimijoiden kanssa.

Keskiössä lapsi, perhe ja vanhemmuus

Toimintamme perustana on lapsen oikeus turvalliseen kasvuun, kehitykseen ja vuorovaikutukseen. Kehitämme ja arvioimme työtämme vauvan ja vanhemman varhaisen vuorovaikutuksen näkökulmasta. Varhaisen vuorovaikutuksen periaate läpäisee kaikkia työmuotojamme.

Arvomme ovat

turvallisuus, luotettavuus, kunnioittaminen ja asiakkaan osallisuus.

Yhdistyksen tarkoituksena on

turvata lapsen oikeus suotuisiin kasvuolosuhteisiin, tukea vanhemmuutta ja perheenjäsenten keskinäistä vuorovaikutusta, ennaltaehkäistä perheväkivaltaa, auttaa ja hoitaa väkivallasta kärsiviä sekä auttaa kriisitilanteissa olevia perheitä ja perheenjäseniä.

Tehtäväänsä yhdistys toteuttaa kahdella tavalla:

työskentelemällä ammatillisen ja vapaaehtoistyön menetelmin lasten ja lapsiperheiden kanssa sekä kansalaisjärjestönä tiedottamalla ja vaikuttamalla erityisesti heikoimmassa asemassa olevien lasten ja heidän perheidensä asemaan yhteiskunnallisessa päätöksenteossa.

Palvelemme kielillä

Suomi, Englanti, Ruotsi

Toimiala

Muu, Lapsi- ja perheyhdistykset