Keski-Suomen Allergia- ja Astmayhdistys

Keski-Suomen Allergia- ja Astmayhdistyksen perustehtävä on edistää allergisten ja astmaa sairastavien terveyttä parantamalla heidän elämänlaatuaan jakamalla asiantuntevasti allergia- ja astmatietoutta, toimimalla aktiivisena yhteiskunnallisena vaikuttajana ja kantaa ottavana edunvalvojana sekä kannustamalla allergiaa ja astmaa sairastavia sekä heidän läheisiään järjestäytymään.

Yhdistys toimii Allergia-, iho- ja astmaliiton arvojen mukaisesti. Arvot ovat yhteisöllisyys, asiantuntijuus, vaikuttavuus ja rohkeus.

Keski-Suomen Allergia- ja Astmayhdistyksen päämääränä on olla vahva, näkyvä ja arvostettu vaikuttaja, joka toimii allergiaa ja astmaa sairastavien sekä heidän läheistensä eduksi.

Yhdistyksen keskeisiä toimintoja ja palveluja ovat mm. kaikille avoin maksuton allergia- ja astmaneuvonta toimistolla. Järjestämme avoimia asiantuntijaluentoja. Toimistolla kokoontuvat monet vertaisryhmät, joissa  välillä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia, välillä mukaan kutsutaan vieraita eri aloilta. Jäsenille järjestetään virkistystoimintaa, kuten teatterimatkoja, luontoretkiä ja muita aktiviteetteja.

Palvelemme kielillä

Englanti, Suomi, Ruotsi, Venäjä

Toimiala

Muu, Sairaus- ja potilasyhdistykset, Yleisen terveyden ja hyvinvoinnin yhdistykset