Kansalaistoiminnankeskus Matara

Kansalaistoiminnankeskus Matara on paikka, johon voi pistäytyä muuten vain. Mataran ala-aulassa on kaikille avoin tila, jossa voi lukea päivän lehden, surffata netissä tai viettää muuten vaan aikaa. Aulassa järjestetään myös erilaisia kaikille avoimia tilaisuuksia. Niistä ja muista Mataran tapahtumista tiedotamme mm. tämän sivun tapahtumakalenterissa.

Kansalaistoiminnankeskus Matara on paikka, joka tarjoaa mahdollisuuksia osallistumiseen ja vaikuttamiseen. Mataran yhteisössä on lähes 30 eri toimijaa, jotka tarjoavat monipuolisesti palveluita ja toiminnan mahdollisuuksia. Vapaaehtoistoiminnasta saa lisätietoa mm. Mataran aulapalvelusta, Jyväskylän kaupungin vapaaehtoistoiminnan palvelut VAPARIsta ja Monikulttuurikeskus Gloria ry:stä.

Järjestöille Matara tarjoaa edullisia kokous- ja koulutustiloja sekä toimistohuoneita. Tilavarauksista lisätietoja antaa Mataran aulapalvelu ja toimistotilojen vuokrauksesta yhteisökoordinaattori.

Matara vahvistaa kansalais- ja vapaaehtoistoimintaa sekä järjestöjen toimintaedellytyksiä. Kansalaistoiminnankeskuksen tavoitteena on yhteistyön tehostaminen ja yhteistyömahdollisuuksien lisääminen niin järjestöjen välillä kuin järjestöjen, oppilaitosten ja julkisen sektorin välillä.

Matarassa on laajaa osaamista järjestötyöstä, projektityöskentelystä, koulutuksien järjestämisestä, vapaaehtois- ja vertaistoiminnannasta. Kansalaistoiminnankeskus Matara tekee yhteistyötä myös Mataran ulkopuolisten järjestöjen ja säätiöiden kanssa.

Kansalaistoiminnankeskus Mataraa hallinnoi Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry (KYT ry) ja rahoittaa Sosiaali- ja terveysministeriö Veikkauksen tuotoilla. Toimintaa tukee myös Jyväskylän kaupunki.

Palvelemme kielillä

Suomi, Englanti

Toimiala

Kohtaamispaikka, järjestö- tai vapaaehtoistoiminnan keskus