IkiOma Ikä ry

Yhdistyksen kulmakivenä on luontoperustainen toiminta sekä ikääntyvien elinvoimaisen ja arvokkaan arjen edistäminen. Erityisenä tavoitteenamme on tuoda lisää luontoperustaisia, toiminnallisia tapoja osaksi ikääntyvien arkea yhteistyössä eri toimijoiden kanssa.

Pohjana yhdistyksen työlle on tarve löytää erilaisia ratkaisuja muun muassa ikääntyvien eriarvoistumiseen, yksinäisyyteen, osallisuuden ja yhteisöllisyyden lisäämiseen sekä kokonaisvaltaisen toimintakyvyn tukemiseen. Tavoitteena yhdistyksellä on uudenlaisen ikääntymiseen liittyvän asenne- ja toimintakulttuurin kehittäminen. Yhdistyksen arvoja ovat toiminnallisuus, samanarvoisuus, merkityksellisyys, avoimuus sekä yhteisöllisyys.

Tärkeimpänä voimavarana yhdistyksen toiminnassa on yhteistoiminta ikääntyvien itsensä ja kaikkien niiden kanssa, joilla on laaja halu ja innostus toimia arvokkaan ikääntymisen puolesta. Yhdistys antaa äänen ikääntyville itselleen. Ikääntyminen ja vanhuus on kaikkien meidän asia. Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys toteuttaa konkreettista, ikääntyville itselleen merkityksellistä toimintaa yhteistyössä heidän kanssaan, tarjoaa asiantuntijaluentoja ja -koulutuksia sekä toimii kehittämisalustana ikääntyvien hyvinvoinnista kiinnostuneille.

Yhdistyksen kotipaikkana toimii Jyväskylä.

Yhdistys on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton.

Palvelemme kielillä

Suomi, Englanti

Toimiala

Muu, Muut yhdistykset, Yleisen terveyden ja hyvinvoinnin yhdistykset