Huhtasuon ASA ry

Huhtasuon Kylätoimistolla kohdataan!

Ihmisillä on tarve kohdata, jakaa kokemuksia, tulla kuulluksi ja nähdyksi. Lisääntyneen yksinäisyyden tunteen ja yhteiskunnan pirstaleisuuden tueksi tarvitaan aitoja ihmisten kohtaamisia. Tiedetään, että yksinäisyyttä ei voiteta virastoissa. Ihmisiä kohdataan matalan kynnyksen kohtaamispaikoissa. Tukea tarvitsevan ja tukea tarjoavan ajatukset tuesta ovat yksilöllisiä. Meidän ei tulisi tietää toisen puolesta, vaan opetella kysymään tai sanomaan: ”Mitä kuuluu, olen tässä, voin kuunnella ja keskustella.”

Huhtasuon Kylätoimisto on kaikille yhteinen kohtaamispaikka, OLOHUONE, jossa on palveluneuvontaa, mahdollisuus tavata ihmisiä, osallistua kansalaistoimintaan ja maksuttomaan ryhmätoimintaan, saada digiapua, tulla kuulluksi, aika ja paikka keskustella. Kaikki ovat tervetulleita kehittämään toimintaa avoimen pöydän menetelmällä. Kylätoimistoa ylläpitää Huhtasuon ASA ry, jonka muodostavat viisi alueen yhdistystä; Huhtasuon Asukasyhdistys, Huhtasuon Eläkkeensaajat, Jyväskylän Romaninuoret, Sulun kiinteistönhoito ja Jyväs Ski.

Parhaimmillaan kolmas sektori toimiikin matalalla kynnyksellä julkisen sektorin rinnalla, tukien alueen asukkaita heidän arjessaan.

Tervetuloa Ihmisten ilmoille!

www.huhtasuonkylatoimisto.org
050 4710 449, Nevakatu 1,
AVOINNA MA – TO 9 -15 PE 9 – 14