Eläkeliiton Karstulan yhdistys ry

Yhdistyksemme tarkoituksena on eläkeläisten ja eläketurvaa tarvitsevien henkisten ja aineellisten etujen ja oikeuksien valvominen sekä heidän sosiaalisen turvallisuutensa ja hyvinvointinsa edistäminen. Käytännössä tämä tarkoittaa mm. sitä, että kokoonnumme syys- ja kevätkaudella joka toinen tiistai WW-tapaamiseen pääsääntöisesti Wanhoissa Wehkeissä. Näiden kokoontumisten keskiössä on Hyvinvoiva ikäihminen. Meillä on WW-tapaamisissa erilaisia teemoja, kuten fysioterapeutin toistuvat ohjauskäynnit (8-10 kertaa toimintakauden aikana), asiantuntijavierailuja ikäihmisille ajankohtaisista aiheista, yhteislaulua, hengellistä ohjelmaa, myyjäisiä sekä vapaata seurustelua. Teemme vuosittain myös teatteri- ym. retkiä. Vapaaehtoistoimintamme on vireää, käsittäen auttavan vapaaehtois- ja apusuntiotoiminnat. Harrastuskerhoissamme jäsen voi keilata ja pelata bocciaa. Yhdistyksemme kokeiluvuoron innoittamana on kunta järjestänyt kaikille ikäihmisille mahdollisuuden luisteluun jäähallissa.

Eläkeliiton Karstulan yhdistyksessä on jäseniä rapiat 300. Liki joka neljäs eläkeikäinen karstunen onkin yhdistyksemme jäsen. Kaiken toimintamme perusta on vapaaehtoisuus. Jäseneksi liittyminen on vapaaehtoista. Mukana oleminen on vapaaehtoista omien voimavarojen ja oman halun mukaan. Pyrkimyksenä on kaikessa toiminnassa lähestyä toisiamme positiivisuuden kautta ja jokaisen oma yksilöllisyys huomioiden.

Palvelemme kielillä

Toimiala