Best Buddies -kaveritoiminta

Best Buddies -kaveritoiminta on vapaaehtoistoimintaa.

Best Buddies -toiminnan ideana on mahdollistaa se, että kehitysvammaiset ja vammattomat nuoret ja aikuiset tutustuvat toisiinsa. Näin kaikki pääsevät mukaan yhteiseen tekemiseen ja turhat ennakkoluulot kehitysvammaisuutta kohtaan hälvenevät. Maailmasta tulee parempi paikka ihan vain kaverin kanssa hengailemalla!

Best Buddies -kaveritoiminta on tarkoitettu 15 vuotta täyttäneille henkilöille. Siinä yhdistetään kehitysvammainen tai muuten ymmärtämisessä ja oppimisessa tukea tarvitseva vapaaehtoinen ja kehitysvammaton vapaaehtoinen yhdenvertaiseen kaveruuteen.  Toiminnassa ei ole yläikärajaa. Vapaaehtoisena kaverina toimitaan aina määräaikaisesti, kaverikausi kestää yleensä puolesta vuodesta vuoteen. Kaveritoimintaa järjestetään tällä hetkellä Jyväskylän ja Tampereen seuduilla.

Tarjoamme myös mahdollisuuksia tulla mukaan muuhun vapaaehtoistoimintaan ja järjestämme kaikille avoimia ja maksuttomia Kohtaa mut -tapahtumia. Tervetuloa mukaan!

Best Buddies -toimintaa järjestää Kehtitysvammaisten Tukiliitto ry. Toiminta on lähtöisin Yhdysvalloista. Nyksyisin Best Buddies -toimintaa on 50 eri maassa. Kehitysvammaisten Tukiliitto on järjestänyt Best Buddies -kaveritoimintaa vuodesta 2007 saakka. Kansainvälisesti meidät tunnetaan nimellä Best Buddies Finland.
Toimintamme on tuettu Veikkauksen tuotoilla.

Palvelemme kielillä

Suomi, Englanti

Toimiala

Muu, Ihmisoikeus- ja rauhanjärjestöt, Vammaisyhdistykset

Teemat

vapaaehtoisuus, harrastus ja vapaa-aika, kaveritoiminta, osallisuus, tapahtuma

Avainsanat

yhdenvertaisuus, vapaaehtoinen, tuettu vapaaehtoistoiminta, vapaaehtoistehtävä, vapaa-aika, tutustuminen, tullaan tutuksi, kaveritoiminta, kehitysvammaisuus, aikuiset, nuoret, tekemistä

Kohderyhmä

vapaaehtoiset, kaikille

Ikäryhmä

nuoret aikuiset (18-29 v.), aikuiset (30-62 v.), ikäihmiset (63-79 v.)

Osoitteet

• Mataran toimisto