Yhdistysten Digiaamu -verkkotilaisuus 22.4.2022

22.04.2022 klo 09:00 - 11:30 / Koulutus/seminaari, Verkossa tapahtuva toiminta / Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry

Digivireä logo Digiaamu yhdistyksille

Digiaamussa saat vinkkejä etäkokouksen järjestämiseen, taitoja pohtia yhdistysten verkkonäkyvyyttä (missä, miksi, milloin, kenelle) sekä ajatuksia siitä, voisiko teidänkin yhdistyksessä olla digitutor jäsenten digi-innostajana ja tukijana.

Verkkotilaisuus on suunnattu keskisuomalaisissa yhdistyksissä toimiville. Ohjelma on rakennettu yhdistyksiltä saatujen toiveiden pohjalta.

Esiintyjät

• verkkopedagogi Tuukka Kivioja, JAMK
  • kehittämispäällikkö Katariina Luoto ja erityisasiantuntija Matti Tervaniemi, Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki (KYT) ry
  • projektipäällikkö Susanna Nurmeksela ja koulutussuunnittelija Ville Hirvikoski, Digivireä Keski-Suomi -hanke

• klo 8.45 Liittyminen mukaan Teams-kokoukseen
  • klo 9.00 Tervetulosanat ja esittäytyminen
    Esittelyt: KYT:n järjestöpalveluiden tuki yhdistyksille sekä Digivireä Keski-Suomi-hanke.
  • klo 9.15 Näin järjestät sujuvan etäkokouksen: vinkit ja huomiot järjestäjälle
    Miten valitset tarpeitasi vastaavan ohjelman etäkokousta varten? Eri ohjelmien ominaisuudet vaihtelevat, ja lisäksi saatavilla on maksuttomia ja maksullisia vaihtoehtoja. Vertaillaan eri ohjelmia ja mietitään erilaisia tilanteita, joita etäkokouksiin voi liittyä esim. kokoukseen liittymisen, äänestysten ja teknisen tuen osalta.
  • klo 10 Lyhyt tauko
  • klo 10.10 Taitoja yhdistyksen verkkonäkyvyyteen
    Nykyään on tärkeää, että yhdistys löytyy verkosta. Eri alustoja ja paikkoja on useita, mutta onko tärkeää olla kaikissa. Tässä puheenvuorossa esitellään eri tapoja saada näkyvyyttä. Yhdistykset tiedot ja tapahtumat voi lisätä esimerkiksi Yhdistystori.fi -sivustolle, yhdistyksen omille verkkosivuille tai sosiaalisen median eri palveluihin. Mitä yhdistyksissä on syytä pohtia, kun verkkonäkyvyyden paikkoja valitaan?
  • klo 11.00 Yhdistykseen ikioma digitutor?
    Digivireä Keski-Suomi -hankkeen tutorvalmennuksen esittely. Tavoitteena on pohtia, voisiko digitutorista olla apua oman yhdistyksen toiminnassa.
  • klo 11.30 Tilaisuus loppuu

Ilmoittaudu verkkolomakkeella 21.4. mennessä.

Tilaisuuden toteuttaa Digivireä Keski-Suomi -hanke yhteistyössä Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki (KYT) ry:n Järjestöpalveluiden kanssa. Tilaisuus on suunnattu keskisuomalaisissa yhdistyksissä toimiville.

Lisätietoja hankkeesta: www.jamk.fi/digivirea sekä p. 044 760 3728. Hankkeesta saat tarvittaessa apua ja neuvoja Teams-tilaisuuteen liittymiseen.

Hanketta rahoittaa Keski-Suomen ELY-keskus EU:n maaseuturahastosta.

Jyväskylä, Laukaa, Uurainen, Jämsä, Toivakka, Kivijärvi, Kyyjärvi, Multia, Keuruu, Petäjävesi, Karstula, Saarijärvi, Viitasaari, Kinnula

Teemat

digitaidot, yleisötilaisuudet

Asiasanat