Someta sopivasti, tavoita toimivasti – yhdistyksen somesuunnitelmatyöpaja, 14.4.2021 Saarijärvi

14.04.2021 klo 17:00 - 19:30 / Koulutus/seminaari / Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry

Yhdistyksen somesuunnitelmatyöpaja 14.4.2021 Saarijärvi -mainos

Mitä? Pohditko yhdistyksesi someviestintää, mutta et tiedä mistä aloittaa? Tai tuntuuko nykyinen viestintänne hakuammunnalta? Sopisiko yhdistyksesi kanavaksi parhaiten Facebook, Instagram vai ihan joku muu? Tule työpajaan rakentamaan oman yhdistyksesi näköistä ja kokoista sosiaalisen median suunnitelmaa!

Kenelle? Työpaja soveltuu yhdistyksille, joilla ei vielä ole some aktiivisessa tai suunnitelmallisessa käytössä viestinnässään. Työpajaan on suositeltavaa osallistua 2-3 henkilöä per yhdistys. Osallistujilla on hyvä olla kokemusta jonkin somekanavan käytöstä, mutta yhdistyksellä ei tarvitse olla vielä omia kanavia luotuna tai aktiivisessa käytössä.

Tavoite? Osallistujat hahmottavat yhdistyksen someviestinnän suunnitteluun ja toteutukseen liittyvät keskeiset elementit. Osallistujat luovat työpajassa alustavan suunnitelman oman yhdistyksen someviestinnän käynnistämiseen tai jäntevöittämiseen.

Työpaja sisältää yhdistyskohtaista työskentelyä, jossa hahmotellaan omalle yhdistykselle sosiaalisen median suunnitelma.

Teemat:

• yhdistyksen tarkoitus ja kohderyhmä someviestinnän lähtökohtana
  • someviestinnän kanavien valinta yhdistyksen toiminta ja resurssit huomioiden
  • yhdistyksen hallinnon käytänteet ja some

Työpaja toteutetaan läsnäololla ajankohtaiset koronaohjeistukset huomioiden, mukaan mahtuu kahdeksan osallistujaa. Työskentelyyn et tarvitse tietokonetta tai muita laitteita.

Työpajan vetävät KYT-järjestöpalveluiden yhdistystoiminnan asiantuntijat. Työpajan toteuttavat yhteistyössä Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry:n KYT-järjestöpalvelut ja Saarijärven opisto. Maksuton ilta on tarkoitettu sosiaali- ja terveysjärjestöissä ja muissa yleishyödyllisissä yhdistyksissä toimiville, ja sitä rahoittaa Sosiaali- ja terveysministeriö Veikkauksen tuotoilla.

Ilmoittautumiset Saarijärven opistolle ajalla 5.2.-9.4.2021.

Opetuspaikka: Rahkola-sali (Kaupungintalo 2.krs), Sivulantie 11, 43100 Saarijärvi
Päivä ja kello: Ke: 17.00-19.30

Osoitteet

• Saarijärven kaupungintalo, Rahkola-talo