Hyvä, paha peliraha ja järjestöt 29.10.2020

29.10.2020 klo 12:30 - 14:00 / Koulutus/seminaari / Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry

Rahapelihaittoihin ja niiden ennaltaehkäisyyn pureutuva tilaisuus järjestöille

Järjestöjen Veikkaus-rahoituksen ja rahapelaamisen kytkökset puhututtavat. Kyseessä on kaksi toisiinsa kietoutunutta kysymystä, joita yksikään Veikkausvoittovaroista avustusta saava järjestö ei voi ohittaa, mutta joihin voi olla omassa toiminnassa haastava konkreettisesti tarttua. Mitä rahapeliongelmat tarkoittavat? Mikä on järjestömme suhde rahapelihaittoihin? Mitä järjestömme voi tehdä rahapeliongelmien ennaltaehkäisemiseksi? Tule ottamaan selvää ja keskustelemaan!

HUOM! Tilaisuus siirretty kokonaan verkkototeutukseen (klo 12.30-14.00) ja ilmoittautumisaikaa jatkettu 26.10. asti.

Tilaisuus on tarkoitettu erityisesti Veikkausvoittovaroin toimiville keskisuomalaisille järjestöille, jotka haluavat pohtia rahapeliongelmien suhdetta omaan toimintaansa ja etsiä vastuullisia ratkaisuja rahapelihaittojen ennaltaehkäisyyn. Tilaisuudessa valotetaan ongelmapelaamisen kokonaisuutta, esitellään käytännön ennaltaehkäisykeinoja järjestöille ja pohditaan konkreettisia askeleita oman järjestön näkökulmasta.

Etäseurantalinkki ohjeineen lähetetään kaikille ilmoittautuneille ennen tilaisuutta.

12.15 Check-in Zoom-alustalla
– Tervetuloa. Toiminnanjohtaja Tiina Sivonen, Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry
– Mistä puhutaan, kun puhutaan rahapeliongelmista? Koordinaattori Jarkko Järvelin, Pelituki / Sovatek-säätiö
– Rahapelihaittojen ehkäisy ja sote-järjestöt. Erityisasiantuntija Ari Inkinen, SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry
– Mitä meidän järjestömme voisi tehdä rahapelihaittojen ennaltaehkäisemiseksi? Keskustelua ja yhteenveto.
14.00 Tilaisuus päättyy

Ilmoittautumiset:

Viimeistään 26.10. verkkolomakkeella.

Maksuttoman tilaisuuden järjestävät Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry ja Sovatek-säätiön Pelituki-toiminta, ja sitä rahoittaa Sosiaali- ja terveysministeriö Veikkauksen tuotoilla.

Lisätietoja:
Katariina Luoto, Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry/ KYT-järjestöpalvelut, katariina.luoto@kyt.fi, 050 400 0668
Jarkko Järvelin, Pelituki/ Sovatek-säätiö, jarkko.jarvelin@sovatek.fi, 050 594 2503

Jyväskylä

Teemat

hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen, päihteet ja riippuvuudet, sosiaali ja terveys, säätiöt ja rahastot

ennaltaehkäisy, rahapelihaitat, rahapeliriippuvuus, rahapelit

Kohderyhmä