Parempia kokouksia, parempia päätöksiä 30.10.2019

30.10.2019 klo 17:00 - 20:00 / Koulutus/seminaari / Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry

Suuri osa yhdistystoiminnalle välttämättömistä asioista tapahtuu erilaisissa kokouksissa.  Millaiset raamit yhdistyslaki sanelee yhdistyksen kokouksille? Miten voimme itse vaikuttaa siihen, että kaikki saavat äänensä kuuluviin ja että kokouksissa tehdään hyviä päätöksiä?

Koulutus pitää sisällään klo 17.00 – 19.00 webinaarin, jonka jälkeen oppeja harjoitellaan käytännössä klo 19.00 – 20.00.

Klo 17.00 – 19.00

Kokoustekniikka yhdistyslaissa

• yhdistyksen erilaiset kokoukset
  • järjestelyt ennen kokousta, kutsut, valtakirjat
  • kokouksen eri toimihenkilöt
  • kokouksen kulku
  • äänestykset ja vaalit
  • jääviys ja eriävä mielipide

Kokoustekniikan käytännön sovelluksia

• sähköiset kokoukset
  • esityslistat ja niiden valmistelu pilvipalvelujen avulla

Tehokkaampia kokouksia, parempia päätöksiä

• Miten luoda yhdistykseen positiivista kokousenergiaa?
  • Miten järjestetään kokouksia, joissa yhdistysdemokratia toteutuu, joissa tehdään hyviä napakoita päätöksiä, mutta jotka eivät ole paperinmakuisia?
  • Joskus yhdistyksissä kokoukset pidetään erikseen ja päätökset tehdään jossain muualla. Miten kokousten avulla lisätään luottamusta ja yhteishenkeä?

Klo 19.00 – 20.00

Kokoustekniikkaa käytännössä

• Harjoitellaan webinaarin oppeja käytännön kokousharjoitteilla

Koulutus on suunnattu yhdistysten puheenjohtajille, hallituksen jäsenille ja muille yhdistystoiminnan kehittämisestä kiinnostuneille. Kouluttajana webinaarissa toimii Parempia koulutuksia, parempia päätöksiä Mikko Airto, käytännönharjoituksissa ohjaavat KYT-järjestöpalveluiden asiantuntijat.

Osoitteet

• Kansalaistoiminnankeskus Matara

Matarankatu 6A1, 40100 Jyväskylä

Jyväskylä

Kansalaistoiminnankeskus Matara

Matarankatu 6A1, 40100 Jyväskylä

Teemat

luottamustoiminta, yhdistyksen sääntömääräinen toiminta

yhdistykset, vuosikokoukset, päätöksenteko

Kohderyhmä

järjestötoimijat, yhdistyksen työntekijät

Ikäryhmä

kaikenikäiset

Lisätiedot

Koulutuksen järjestävät Keski-Suomen Yhteisöjen Tuen KYT-järjestöpalvelut ja VISIO – Opintokeskus, ja sitä rahoittaa Sosiaali- ja terveysministeriö Veikkauksen tuotoilla. Koulutukseen otetaan 10 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Sitovat ilmoittautumiset 21.10.2019 mennessä alla olevan linkin kautta. Koulutus on maksuton, mutta peruuttamattomista ilmoittautumista veloitamme 20 euroa.

Lisätietoja: tiina.sivonen@kyt.fi

Tapahtuma on maksuton

Tilan saavutettavuus

• Tilaan pääsee pyörätuolilla
  • Tilaan pääsee rollaattorilla
  • Tilassa on inva-wc

Ilmoittautumistiedot

Parempia kokouksia, parempia päätöksiä 30.10.2019

Ilmoittautumislomake 30.10.2019 koulutukseen
  • Täytä alla olevaan lomakkeeseen omat tietosi ja paina lopuksi lähetä. Ilmoittautuminen lomakkeen kautta on mahdollista 16 vuotta täyttäneille henkilöille.
  • Anna sähköposti-osoite, josta sinut tavoittaa tiedotusta ja mahdollista koulutusmateriaalien jakoa varten.
  • Kahvituksen järjestämistä varten
  • Henkilötietojasi pääsevät käsittelemään ilmoittautumislomaketta käyttävään toimijaan kuuluvat käyttäjät ja tarvittaessa palvelun ylläpitäjät. Henkilötietojasi säilytetään tietokannassa EU-alueella. Kukin ilmoittautumislomaketta käyttävä toimija ja siihen kuuluvat käyttäjät vastaavat saamistaan henkilötiedoista ja säilyttävät tietoja omien toimintaperiaatteidensa mukaisesti. Lisätietoja henkilötietojesi käytöstä voit tiedustella ilmoittautumislomaketta käyttävältä toimijalta. Tutustu myös palvelun tietosuojaselosteeseen.