PAIKKO asiantuntijakoulutuksen päivä Jyväskylässä

16.04.2019 klo 09:00 - 15:00 / Koulutus/seminaari

PAIKKO asiantuntijakoulutuksen lähipäivä Jyväskylässä, luvassa tutustumista tunnistettuihin oppimisympäristöihin sekä verkostoitumista asiantuntijoiden kesken.

9.00 Aamupala Jokikievarissa, 9.15 alkaen Jyvässeudun Työllistämisyhdistys ry kertoo toiminnastaan. Jokikievari on tunnistettu oppimisympäristö, josta voi saada osaamistodistuksen ravintola- ja cateringalan perustutkinnosta
9.30 Vierailu Nuorten Taidetyöpajalla. Nuorten Taidetyöpaja on Jyväskylän kaupungin nuorisopalveluiden alainen työpaja, jossa on useita valmentavia ja ammatillisia pajoja. NTTP on yksi ensimmäisistä PAIKKOosaamistodistuksen käyttäjistä.
10.30 Music Against Drugs Ink-tiimiin tutustuminen. Inklusiivinen tiimimalli (Ink) on kehitetty STEA rahoitteisessa hankkeessa ja toimii nyt AK-avustuksella pysyvänä toimintana. Toiminta on nuorilähtöistä ja ideana on hyvin erilaisten nuorten yhteistoiminnan tukeminen toiminnallisissa tiimeissä. INK-tiimi on toimintansa alusta alkaen ollut mukana PAIKKOtoiminnassa ja toimintoja on kehitetty myös oppimisympäristöjen näkökulmasta
11.30 LOUNAS – omakustanteinen
12.30 PAIKKOverkoston toiminta. Kuinka toimijat ovat tukeneet toinen toisiaan? Millaiset yhteydet toiminnalla on ollut alueen koulutuksen järjestäjiin? Mikä on verkoston merkitys toiminnan kehittämisessä ja ylläpitämisessä? Mitä olemme oppineet matkan varrella? Kuinka ammatillisen koulutuksen reformi vaikuttaa osaamisen dokumentointiin – Kati Karjalainen, Gradia
13.30 Ryhmätyö: Kuinka valtakunnallinen verkostotoiminta tukee PAIKKOjärjetelmän käyttöönottoa ja käyttöä? Mukana Keski-Suomen PAIKKOasiantuntijoita, joilla kokemusta verkostotoiminnasta
14.30 Ryhmätyön purkaminen ja yhteiset tulokset Kuinka PAIKKOtoimintaa tulisi kehittää, että verkostolla olisi mahdollisuus tukea riittävästi yksittäisiä toimijoita
15.00 Päivä päättyy… ja kotimatka alkaa.

Osoitteet

• Kansalaistoiminnankeskus Matara

Matarankatu 6, Jyväskylä, Suomi

Keski-Suomi, Valtakunnallinen