Ole rohkea ja reilu -ohjaajakoulutus Jyväskylässä

20.01.2018 klo 10:00 - 21.01.2018 klo 16:00 / Koulutus/seminaari

Monikulttuurinen lastensuojelujärjestö Yhteiset Lapsemme ry kouluttaa vapaaehtoisia ohjaamaan Ole rohkea ja reilu -työpajoja, joissa käsitellään moninaisuutta, ennakkoluuloja, ystävyyttä sekä välittämistä taidelähtöisten ja toiminnallisten menetelmien sekä ohjatun keskustelun kautta. Seuraava maksuton koulutus järjestetään lauantaina 20.1.2018 klo 10-16 ja sunnuntaina 21.1.2018 klo 10-16 Pesäpuu ry:n tiloissa osoitteessa Ilmarisenkatu 17 A, 40100 JYVÄSKYLÄ. Kaksipäiväisessä koulutuksessa tutustutaan rasismiin käsitteenä ja ilmiönä, harjoitellaan ryhmänohjausta ja käydään läpi valmiit työpajasuunnitelmat. Koulutuksen jälkeen vapaaehtoinen pääsee ohjaamaan työpajoja päiväkoteihin, kouluihin ja vapaa-ajanryhmiin yhdessä työparin kanssa. Vapaaehtoisilta ei vaadita erityistaitoja, vaan ohjaaminen onnistuu kaikilta koulutuksemme käyneiltä.

Etsimme NYT yli 16-vuotiaita vapaaehtoisia, jotka haluavat edistää moninaisuuden arvostusta ja osallistua rasisminvastaiseen työhön. Vapaaehtoisten tulee olla kiinnostuneita lapsi- ja/tai nuorisoryhmien ohjaamisesta. Toivomme vapaaehtoisporukkaamme eri-ikäisiä ja erilaisista taustoista tulevia vapaaehtoisia, jotka mahdollisuuksien mukaan sitoutuisivat ohjaamaan työpajan vähintään kerran kuussa. Työpajat ohjataan pääosin päivisin. Sitovat ilmoittautumiset koulutukseen viim. 15.1.2018 nettilomakkeella: https://goo.gl/forms/Ayo7YVYN6OBHoNpy1 tai s-postilla pajatoiminta@yhteisetlapsemme.fi. Soita meille ja kysy lisää: vapaaehtoistoiminnan koordinaattori Marjukka Rauhala puh. 044 721 1250 tai vapaaehtoistoiminnan ohjaaja Helena Korpela 044 721 1246 sekä pajatoiminta@yhteisetlapsemme.fi .

Lisätietoja vapaaehtoistoiminnastamme ja Ole rohkea ja reilu -työpajoistamme myös kotisivuiltamme: http://www.yhteisetlapsemme.fi/ole-rohkea-ja-reilu/vapaaehtoiseksi/ ja http://www.yhteisetlapsemme.fi/ole-rohkea-ja-reilu/tyopajat-lapsille-ja-nuorille/ sekä Facebook-sivultamme: https://www.facebook.com/rohkeajareilu .

Lämpimästi tervetuloa koulutukseen ja mukavaa vuodenvaihdetta!

Teemat

demokratia ja ihmisoikeus, kerhot, monikulttuurisuus, kansainvälisyys ja kehitysyhteistyö, nuoruus, vapaaehtoisuus

vapaaehtoisryhmä, vapaaehtoisten rekrytointi

Kohderyhmä

miehet, naiset, opiskelijat, vapaaehtoiset

Ikäryhmä

nuoret aikuiset (18-29 v.), aikuiset (30-62 v.), ikäihmiset (63-79 v.)

Pesäpuu ry:n tilat

Ilmarisenkatu 17 a, 40100 Jyväskylä, Suomi

Osoitteet

• Pesäpuu ry:n tilat