Minä osallistuvana kuntalaisena -kuntavaali-ilta Zoomissa 31.3.2021

31.03.2021 klo 17:00 - 18:30 / Koulutus/seminaari, Muu, Verkossa tapahtuva toiminta, Yleisöluento / Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry

Minä osallistuvana kuntalaisena -kuntavaali-illassa keskisuomalaiset järjestöt ja kuntalaiset kysyvät ja haastavat kuntavaaliehdokkaita ajankohtaisista osallisuuden teemoista.

• Tukeeko kuntasi asukasosallisuutta?
  • Miten kannustaa nuoria kuntavaikuttamiseen?
  • Olisiko teillä töitä maahan muuttaneelle?
  • Kuuletko nuorten ilmastoviestit?

Tilaisuus on osa kahden tilaisuuden Minä kuntalaisena -kuntavaali-iltojen kokonaisuutta, joita toteuttamassa on useita järjestöjä (toinen tilaisuus on 24.3. Minä hyvinvoivana kuntalaisena)

Ehdokkaita odotetaan mukaan monipuolisesti eri Keski-Suomen kunnista ja eri puolueista. Päivitämme tietoja mukaan ilmoittautuneista ehdokkaista tälle sivulle. Kuntavaali-illoissa äänessä ovat kuntalaiset ja järjestöt, ehdokkailla on mahdollisuus kommentoida ja reagoida mutta varsinaista puheaikaa heille ei ole varattu.

Ilmoittautuminen: kuntavaaliehdokkaille on ilmoittautuminen tilaisuuteen viimeistään 10.3.2021 verkkolomakkeella. Muiden osallistujien ei tarvitse ilmoittautua mukaan.

Tapahtuma on Zoom-verkkoalustalla, liittymislinkki julkaistaan tällä sivulla muutamaa päivää ennen tilaisuutta. Vapaa pääsy, mukaan alustalle mahtuu 100 henkilöä. Tilaisuudet tallennetaan.

Tilaisuuksia ovat mukana järjestämässä Paremmin Yhdessä ry, Keski-Suomen Epilepsiayhdistys ry, Monikulttuurikeskus Gloria ry, Nuorten Suomi ry, Keski-Suomen Kylät ry, Jyväskylän SETA ry, Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry, Maaseudun sivistysliitto ry ja Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry. Mukana yhteistyössä myös Pirkanmaan ja Keski-Suomen etnisten asioiden neuvottelukunta ETNO sekä Keski-Suomen monikulttuuristen järjestöjen ja kotoutumistyön verkosto MOVE.

Jyväskylä, Luhanka, Jämsä, Karstula, Keuruu, Toivakka, Kannonkoski, Viitasaari, Kyyjärvi, Kivijärvi, Multia, Petäjävesi, Pihtipudas, Muurame, Joutsa, Laukaa, Saarijärvi, Konnevesi, Hankasalmi, Uurainen, Äänekoski, Kinnula

Teemat

demokratia ja ihmisoikeus, hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen, monikulttuurisuus, kansainvälisyys ja kehitysyhteistyö, osallisuus, poliittinen toiminta, sosiaali ja terveys, tapahtuma, vaikuttaminen, yleisötilaisuudet

korona, kuntavaalit

Kohderyhmä

kaikille

Tapahtuma on maksuton

Ilmoittautumistiedot

Huom. Ilmoittautuminen verkkolomakkeella vain kuntavaaliehdokkaille. Osallistujien ei tarvitse ilmoittautua.