Mielentaiteen leiri Joutsassa 4.-5.8.2018

04.08.2018 klo 12:00 - 05.08.2018 klo 20:00 / Muu ryhmämuotoinen tuki, Vertaisryhmä, Virkistys, Yksilöllinen tuki / Mielentaide ry

Mielentaide ry on valtakunnallinen mielenterveyskuntoutujien taideyhdistys, jonka toiminta on täysin vapaaehtoistyöllä toteutettavaa. Yhdistyksen toimintaa on keskitetty 2018 jäsentoiminta-alueille Uusimaa, Keski-Suomi ja Pirkanmaa.

Kesän 2018 jäsenleiri toteutetaan Joutsassa 4.-5.8.2018 kaksipäiväisenä, jolloin osallistujia saapuu / poistuu Jyväskylän kautta kimppakyydillä ja Helsinki – Lahti alueelta tulijoille ja sinne palaaville on yhdistys järjestänyt bussiliput yhdistyksen jäsenille.

Lauantaina:

• klo 14 – 15 saapuminen / asettuminen majoitustilalle Joutsassa
  • Klo 16 – 17 syödään Mielentaiteen keittiöryhmän valmistama ateria
  • Klo 17 jälkeen erilaista ohjelmaa suunnitteilla: joogaa, musisointia / laulamista, saunomista, pelailua, runonlausuntaa, iltapalaa. Ohjelmaan osallistuminen on vapaavalintaista.

Sunnuntaina:

• Klo 8 – 9 aamiainen majoitustilan valmistamana.
  • Klo 9 – 10 lähtövalmistelut retkipaikalle siirtymiseksi.
  • Klo 10 – 11 lähtee kimppakuljetukset Leivonmäen kansallispuiston retkiosuutta (Harjujärvellä) kohden.
  • Klo 12 – 17 vietämme luova retkipäivä -tapahtumaa yhdessä Leivonmäen kansallispuiston ystävät ry:n jäsenten kanssa Harjujärven puolikodalla.

Maahisen Muki ja Mela
    valmistaa erähenkisen aterian sisältäen kasvissoppaa, juustosämpylöitä, kahvia / teetä kakun / pullan kera. Aterian jälkeen Mielentaide ohjaa ”luovat rastit”, joita molempia pääsee halutessaan kokeilemaan ja ne, jotka eivät tahdo luovaan ohjelmaan osallistua, voivat tutustua kansallispuiston luontoon kiertämällä retkireitin, josta valittavana 1,7km tai 2,2km kestoaikana yksi tunti.
    1. Käsillä työstäen maalaamme akryyliväreillä päreen tai muovailemme savesta pienen esineen. Valmiit työt saa itselleen ja materiaalit tulevat Mielentaiteelta. Rastin kesto 45min + 15min siivous ja/ tai vaihto toiselle rastille.

2. Ilmaisutaide käsittää improvisaation ja musiikin. Katsotaan miten ilmaisemme itseämme muusikkomme soittaessa sointuja kitarallaan. Improvisaation ohjaa Katri Valtonen (Keuruulta) ja muusikkona on Sauli Toivonen (Porista). Rastin kesto on 45min + 15min siirtyminen toiselle rastille.Retkipäivään osallistujilta ei vaadita huippukuntoa, sillä parkkipaikalta on puolikodalle noin 0,5km ja lisäksi liikuntarajoitteisille mahdollistetaan suora pääsy autolla. Tosin puolikodalle pääsy on helppokulkuinen.

Leirille pääsy / leiriltä pois:

• Klo 11:30 Helsingin Kampista (pysähtyy Lahdessa) klo 14 Joutsa th, josta jatkokuljetus. Paluu Leivonmäki Teboil klo 17:55 – Helsinki Kamppi klo 21:30.
  • Jyväskylästä /Jyväkylään kimppakuljetus yhdistyksen jäsenille ja muille julkiset bussilinjat tahi omalla autolla.

————————————————————–

• Mielentaide ry:n jäsenille osallistumismaksu on 20€, johon sisältyy majoitus + ateriat + ohjelma ja bussiliput.
  • Ulkopuolisille ”ei-jäsenille” osallistumismaksu on 30€, joka ei sisällä kuljetuksia.
  • Mielentaiteen 13v leiripakettihintatarjous on 40€, johon sisältyy jäseneksi liittyminen + leirin osallistumismaksu. Jäseneksi hakiessasi, sinun tulee lisäkenttään kirjoittaa: ”ilmoittaudun Joutsan leirille”, jolloin saat tarjouksen. Tarjous on voimassa kesäkuun 2018 loppuun saakka.

Leiri-ilmoituksen päivityspäivänä 17.6.2018 on paikkoja jäljellä vielä 3. Heinäkuun on yhdistys kiinni, mutta voit jättää vielä halukkuudestasi ilmoittautua viestiä. Jos omistat auton ja saat kaverin vielä osallistumaan, niin kysy ”kimppakuskietua” (jossa tuemme bensakuluissa).

Teemat

harrastus ja vapaa-aika, hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen, kulttuuri ja taide, käden taidot, lomat ja leirit, mielenterveys, retkeily ja vaellus, yhteistyö ja verkostot

Avainsanat

leirit, Taide ja luovuus, vertaistuki, mielenterveyskuntoutujat, mielen ja kehon tasapaino

Kohderyhmä

jäsenet, kuntoutujat, läheiset ja omaiset, miehet, naiset, opiskelijat, työssäkäyvät, työttömät, vapaaehtoiset

Ikäryhmä

nuoret aikuiset (18-29 v.), aikuiset (30-62 v.), ikäihmiset (63-79 v.)

Valtakunnallinen

Kyllä

Vaihelan Tila

Vaihelantie 24, 19920 Joutsa, Suomi

Leivonmäen kansallispuisto

Harjujärvi, Joutsa, Suomi

Osoitteet

• Vaihelan Tila

Vaihelantie 24, 19920 Joutsa, Suomi

• Leivonmäen kansallispuisto

Harjujärvi, Joutsa, Suomi

Valtakunnallinen

Hinta

Leirin osallistumismaksu on 20€/jäsen ja ulkopuolisille 30€. Sisältää majoituksen, ateriat, ohjelman ja tarvittaessa kimppakuljetukset (Jyväskylästä tai Lahdesta).

Mielentaide ry 13-vuotta 29.5.2018 ”leiritarjous” sinulle, joka haluaisit leirille ja jäsenyytemmekin kiinnostaa: hae jäsenyyttä  ja ilmoita lisätiedot kenttään:
leiritarjous; ilmoittaudun Joutsan jäsenleirille. Saat siten laskuna 40€, johon sisältyy Mielentaide ry jäseneksi liittyminen + leirimaksu. Aloita täältä.

Saat laskun osallistumisesta postitse ja jos käytät ”leiritarjousta”, on jäsenyytesi voimassa syyskuulle 2019 (jolloin erääntyy seuraava vuosijäsenmaksusi) eli saat yli 12kk jäsenyysaikaa.

Tilan saavutettavuus

• Pysäköintimahdollisuus
  • Järjestäjä ei takaa tilan esteettömyyttä

Yhteistyökumppanit

Yhteistyössä sunnuntain 5.8.2018 retkitapahtumassa on Leivonmäen kansallispuiston ystävät (Leky) ry ja Retki ja ohjelmapalvelu Maahisen Muki ja Mela.

Ilmoittautumistiedot

Ilmoittautuminen päättyy viimeistään 30.6.2018 tai, kun kaikki 19 osallistujapaikkaa on täytetty. Pidä kiirettä, sillä puolet paikoista on jo varattu.

Ilmoittaudu sähköpostitse osoitteeseen mielentaide@mielentaide.fi tai laita pyydetyt osallistumistiedot tekstiviestillä numeroon 0465301903. Ennen tietojesi luovuttamista, pyydämme sinua lukemaan rekisteriselosteemme liittyen henkilötietojen käsittelyyn, jonka hyväksyt jatkamalla ilmoittautumista.

1. Etu ja sukunimi sekä syntymävuosi.
  2. Katuosoite, postinumero ja -paikka
  3. Puhelinnumero
  4. Sähköpostiosoite
  5. Lisätiedot, kuten erityisruokavalio / ruoka-aine allergia, vajaakuntoisuus tai liikuntarajoite, muu mielestäsi osallistumiseen vaikuttava tieto.

Voit myös ilmoittautua www.mielentaide.fi Jäsenhaku kautta hakien samalla jäseneksi saaden osallistumisen 40€ tarjoushintaa, johon sisältyy jäsenyys.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn