Meijän kaveri- vapaaehtoistoiminnan koulutus

07.09.2021 klo 17:30 - 28.09.2021 klo 20:00 / Koulutus/seminaari

Meijän Mieli  -hanke kouluttaa ja välittää vapaaehtoisia Meijän Kavereita  nuorten aikuisten mielenterveystoipujien rinnallakulkijoiksi keskisuomen alueella. Syyskuussa järjestämme hybridikoulutuksen Ääneseudun Ilonan tiloissa / etänä Teams-alustalla.

Meijän Mieli -hanke kouluttaa ja välittää vapaaehtoisia Meijän Kavereita keskisuomalaisille nuorille aikuisille (15-35v.) mielenterveystoipujille.
Meijän Kaverit toimivat esimerkiksi tsempparina, juttuseurana, lenkkikaverina tai asiointiapuna. Meijän kaveruus on tuettua määräaikaista kaveritoimintaa.

Tiistai-iltaisin (7.-28.9. klo 17.30-20.00) toteutettava koulutus koostuu yhteensä neljästä tapaamisesta, joista kolme ensimmäistä sisältää Meijän Kaveri -koulutusta ja viimeinen kerta pätevöittää myös digikaverina toimimiseen. Mielenterveystoipujan digikaverina voit toimia Ylitse Mentor App-sovelluksen avulla anonyymisti paikasta ja ajasta riippumatta omien aikataulujesi mukaan.

Koulutukseen voi osallistua paikan päällä tai etäyhteydellä.

Osoitteet

• Ääneseudun Ilona

Kotakennääntie 2, Äänekoski, Suomi

Joutsa, Jyväskylä, Jämsä, Toivakka, Laukaa, Äänekoski, Saarijärvi, Karstula, Kyyjärvi, Kivijärvi, Kannonkoski, Viitasaari, Pihtipudas, Kinnula, Hankasalmi, Keuruu, Konnevesi, Kuhmoinen, Luhanka, Multia, Muurame, Petäjävesi, Uurainen

Kaupunginosa / Kylä
Ääneseudun Ilonan tilat

Ääneseudun Ilona

Kotakennääntie 2, Äänekoski, Suomi

Teemat

hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen, kaveritoiminta, mielenterveys, vapaaehtoisuus, vertaistuki, ystävä- ja viriketoiminta

ystävätoiminta, mielenterveys

Kohderyhmä

kaikille

Ikäryhmä

nuoret aikuiset (18-29 v.), aikuiset (30-62 v.), ikäihmiset (63-79 v.)

Merja Angle
hankekoordinaattori
etunimi.sukunimi@koske.fi

Katja Laajala