Lähipyöräretki: Uutta ja Wanhaa Tikkakoski

22.09.2021 klo 17:00 - 20:00 / Koulutus/seminaari, Vertaisryhmä / Jyväskylän kestävä kehitys JAPA ry

Lähde mukaan lähipyöräretkelle Tikkakoskelle!

Jyväskylän pohjoisosassa sijaitseva Tikkakoski on noin 20 kilometrin päässä Jyväskylästä. Reitti kulkee Jyväskylän keskustasta, Puuppolan maalaisidyllin kautta Autiokankaalle ja Tikkakoskelle. Perillä on mahdollista kiertää lentokentän ympäri ryhmän kiinnostuksen mukaan. Reitille osuu lyhyt muutaman kilometrin maaseututien pätkä, jolla on hyvä piennar. Muuten reitti koostuu hyväpäällysteisestä kevyenliikenteen väylästä.

Reitti on leppoisa, eikä sen varrella ole suuria ylämäkiä. Puuppolan lempeästi maalaismaisemia halkovat kukkulat ja uusi päällyste takaavat mukavan ajokokemuksen kovimpien korkeuserojen läpi. Tämän hyvässä kunnossa olevan taipaleen selvittää millaisella pyörällä tahansa.

Mistä on kyse?

JAPA ry:n Pyöräile kylille -hanke järjestää syyskuussa kolme maksutonta lähipyöräretkeä (Laukaa 2.9., Muurame 4.9. ja Tikkakoski 22.9.). Retkillä pyöräillään leppoisaa vauhtia mukavissa maisemissa. Yhden retken kesto on noin 2-3 tuntia. Retken lopuksi osallistujilta toivotaan lyhyttä palautetta retkestä. Pyöräretken ohjaajana toimii JAPA ry:n projektityöntekijä ja pyöräilyohjaaja Juho Onkinen.

Pyöräretkellä tulee olla oma pyörä ja pyöräilykypärä sekä säänmukainen, pyöräilyyn soveltuva vaatetus ja eväät. Retkiä varten on varattu myös kolme sähköpyörää, joita osallistujat voivat halutessaan lainata. Jokaiselle retkelle otetaan kuusi osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Mainitse ilmoittautumislomakkeessa, mikäli haluat lainata sähköpyörää.

Osoitteet

• Matarankatu 6, Jyväskylä, Suomi

Jyväskylä

Matarankatu 6, Jyväskylä, Suomi