Kylässä talossa / Karstula

02.11.2017 klo 16:30 - klo 20:00 / Kokous/tapaaminen, Koulutus/seminaari / Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry

Kudo ja värisytä verkkoja muiden kylien kokoontumistilojen kanssa! Verkostotapaaminen kylätalo- ja kokoontumispaikkojen toimijoille Muuramessa, Karstulassa, Hankasalmella ja Keuruulla!

Onko kylätalolla hiljaista, saisiko sille lisää käyttöä, millä keinoin? Selvityskortti toimii apuna kiinteistön tilanteen selvittämisessä ja ohjaa kehittämiseen, onko kortti jo tuttu? Entä onko kylänne kokoontumispaikka jo rekisteröity maakunnalliseen toimitilahakemistoon? Olisiko teillä kunnostustarvetta, johon tarvittaisiin myös rahoitusta? Tule kuulemaan ja keskustelemaan muiden toimijoiden hyvistä käytännöistä.

Selvityskortti ja toimitilahakemisto ovat maksuttomia, niistä paikalla kertoo Niko Jokinen Wolmar-hankkeesta. Kiinteistöjen kunnostustarpeiden rahoittamisesta on paikan päällä kertomassa Leader-ryhmien työntekijöitä.

Tilaisuuksien ohjelma

• Kahvitarjoilu klo 16.30 alkaen
  • Isäntätalon esittely
  • Selvityskortilla talojen tilanne selväksi
  • Talojen näkyvyyden parantaminen ja käyttöasteen lisääminen
  • Leader-rahoitus kylätaloille
  • Keskustelu ja hyvien käytäntöjen jakaminen

Kiertuepaikkakunnat ja päivämäärät:

Ilmoittautumiset viim. viikkoa ennen tapahtumaa osoitteessa http://www.yhdistystori.fi/kylassatalossa/ tai puh. 050 3098518. Tilaisuuksiin on vapaa pääsy.

Tilaisuudet järjestävät Wolmar-hanke ja Sykettä-viestintähanke sekä Keski-Suomen Leader-ryhmät Euroopan maaseuturahaston tuella.

Teemat

asukas- ja kylätoiminta, harrastus ja vapaa-aika, myynti ja markkinointi, perinteet, historia, sukuseurat, talkoot, tietotekniikka ja tietojenkäsittely, vapaaehtoisuus, varainhankinta ja rahoitus, viestintä, yhteistyö ja verkostot, yleisötilaisuudet

kylätoiminta, kylämarkkinointi, järjestötalo, kylät, markkinointi, rahoitus

Kohderyhmä