Lokakuun Kummiperhekoulutus

19.10.2021 klo 17:00 - 20.10.2021 klo 19:00 / Kokous/tapaaminen, Verkossa tapahtuva toiminta / Paremmin Yhdessä ry

Tervetuloa mukaan toimimaan kummiperheinä yksin mahaan tulleille nuorille! Tarkoituksena on olla puolin ja toisin osa mielekästä arkea; jutella kuulumisia, harrastaa ja ulkoilla, syödä tiistai-illan makaronilaatikko yhdessä ja päivitellä jalismatsia. Toimintaan mukaan lähtevät perheet ja nuoret sopivat tapaamisista ja siitä mitä yhdessä tehdään.

Kummiperhekoulutuksessa keskustellaan kotoutumisen edistämisestä ja yhteisöllisyyden lisäämisestä sekä pohditaan yhdessä, millaista tukea yksin maahan tullut nuori aikuiselta kaipaa. Hanketyöntekijä toimii perheiden tukena koulutuksen jälkeenkin. Kummiperheenä voi toimia myös pariskunta tai yksinelävä ihminen.

Koulutus järjestetään verkkovälitteisesti kahtena peräkkäisenä arki-iltana, ti-ke klo 17-19

Jyväskylä

Teemat

hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen, kotoutuminen, monikulttuurisuus, kansainvälisyys ja kehitysyhteistyö, osallisuus, vapaaehtoisuus

Kohderyhmä

kaikille, maahanmuuttajat ja pakolaiset, perheet, vapaaehtoiset

Ikäryhmä

aikuiset (30-62 v.), ikäihmiset (63-79 v.)

Tapahtuma on maksuton

Ilmoittautumistiedot