Keski-Suomen kulttuurijärjestöjen tapaaminen

02.09.2019 klo 13:00 - 16:00 / Kokous/tapaaminen

Kutsumme keskisuomalaisia kulttuurijärjestöjen toimijoita tapaamiseen, jossa keskustellaan millaisia odotuksia ja toimintavalmiuksia järjestöillä on. Keski-Suomen tavoite on profiloitua hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen maakunnaksi. Tapaamisen tavoitteena on kartoittaa, miten kulttuurijärjestöt näkyvät maakunnassamme ja pystyvätkö ne olemaan tiiviisti mukana maakunnan hyte-roolin nostamisessa? Mitä se edellyttää?

Tervetuloa kulttuurijärjestöjen tapaamiseen ma 2.9.2019 klo 13.30-16 Kansalaistoiminnan keskus Mataraan, Jyväskylään, kahvitarjoilu klo 13.30 alkaen, kokoustilana Matara-Sali.

Olemme mukana Keski-Suomen järjestöjen ja maakunnan kumppanuuspöydässä jonka tavoitteena on vahvistaa luottamusta ja vuorovaikutusta järjestöjen ja maakunnan välillä, vaikuttaa yhteistyörakenteisiin sekä järjestöjen toimintaedellytyksiin tulevaisuudessa. Ryhmässä on laaja edustus Keski-Suomen järjestöistä eri toimialoilta ja sen tehtävänä on:

1. Vaikuttaa kaikkien Keski-Suomen järjestöjen toimintaedellytysten ja tulevaisuuden kannalta oleellisiin asioihin
  2. Huolehtia järjestöjen mukana olosta maakunnan rakenteissa ja uudistustyössä, kuten hyte-työssä ja keskinäisessä ymmärryksessä toimintaympäristössä tapahtuvista asioista
  3. Lisätä tietoa maakunnassa toimivista järjestöistä eri toimialoilla ja tehdä verkostoja näkyväksi
  4. Synnyttää maakunnallinen järjestöohjelma/ -strategia yhdessä maakunnassa toimivien järjestöjen kanssa

Tapaamisessa ovat mukana Raija Partanen, kehittämispäällikkö, kulttuuri ja luova talous Keski-Suomen Liitosta sekä Anne Astikainen, Järjestöjen muutosagentti, Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry, Keski-Suomen vaikuttavat järjestöt -hanke

Toivottavasti saamme mahdollisimman laajasti toimijoita paikalle. Kutsua voi myös välittää muille kulttuuritoimijoille verkostoissasi.

Keskisuomalaisin kulttuuriterveisin,

Riina Kylmälahti
riina.kylmalahti@nuorisoseurat.fi
Suunnittelija