Kansalaistoiminta.NYT – kehittämis- ja tutkimuspäivä helmikuussa Tampereella ja etänä

10.02.2022 klo 09:00 - 17:00 / Koulutus/seminaari, Verkossa tapahtuva toiminta / Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry

Kuka käyttää valtaa kansalaistoiminnassa?

Tarvitseeko aito kansalaistoiminta johtajia?

Onko kansalaisten äänellä valtaa päätöksenteossa ja julkishallinnossa?

Näihin kysymyksiin pureudutaan valtakunnallisessa Kansalaistoiminta.NYT -kehittämis- ja tutkimuspäivässä 10.2.2022 Tampereella.

Vuodesta 2017 alkaen tutkijoita ja toimijoita Jyväskylään koonnut valtakunnallinen tapahtuma saapuu nyt ensimmäistä kertaa Tampereelle. Se on tarkoitettu kansalaisyhteiskunnan tutkijoille ja toimijoille – heille, joiden työ, tutkimus tai vapaa-aika kytkeytyy tavalla tai toisella kansalaistoiminnan teemoihin.

Päivän kantava teema on Johtaminen ja valta, jota käsitellään monipuolisissa tutkimus- ja asiantuntijatyöpajoissa järjestöjohtamisen, vapaaehtoistoiminnan, neljännen sektorin ja kansalaisvaikuttamisen näkökulmista.

Kansalaistoiminta.NYT-päivän järjestävät yhteistyössä Artteli-kumppanuusyhdistys ry, Tampereen ja Jyväskylän yliopistot, Humanistinen ammattikorkeakoulu, Kirkon Tutkimuskeskus sekä Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry. Tapahtumapaikkana toimivat Kumppanuustalo Artteli ja Pääkirjasto Metso. Osaan päivästä voi osallistua myös etänä.

Katso päivän ohjelma ja lisätietoja, sekä ilmoittaudu mukaan lähellä.fi -sivustolla.

Osoitteet

• Kumppanuustalo Arttelin sali

Mustanlahdenkatu 22, Tampere, Suomi

• Pääkirjasto Metson Kuusi- ja Pihlaja-salit