Hyvä, paha peliraha ja järjestöt 29.10.2020

29.10.2020 klo 12:00 - 15:00 / Koulutus/seminaari / Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry

Rahapelihaittoihin ja niiden ennaltaehkäisyyn pureutuva tilaisuus järjestöille

Järjestöjen Veikkaus-rahoituksen ja rahapelaamisen kytkökset puhututtavat. Kyseessä on kaksi toisiinsa kietoutunutta kysymystä, joita yksikään Veikkausvoittovaroista avustusta saava järjestö ei voi ohittaa, mutta joihin voi olla omassa toiminnassa haastava konkreettisesti tarttua. Mitä rahapeliongelmat tarkoittavat? Mikä on järjestömme suhde rahapelihaittoihin? Mitä järjestömme voi tehdä rahapeliongelmien ennaltaehkäisemiseksi? Tule ottamaan selvää ja keskustelemaan!

Tilaisuus on tarkoitettu erityisesti Veikkausvoittovaroin toimiville keskisuomalaisille järjestöille, jotka haluavat pohtia rahapeliongelmien suhdetta omaan toimintaansa ja etsiä vastuullisia ratkaisuja rahapelihaittojen ennaltaehkäisyyn. Tilaisuudessa valotetaan ongelmapelaamisen kokonaisuutta, esitellään käytännön ennaltaehkäisykeinoja järjestöille ja pohditaan konkreettisia askeleita oman järjestön näkökulmasta.

12.00 Kahvitarjoilu & etäseurannan check-in
12.30
– Tervetuloa. Toiminnanjohtaja Tiina Sivonen, Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry
– Mistä puhutaan, kun puhutaan rahapeliongelmista? Koordinaattori Jarkko Järvelin, Pelituki / Sovatek-säätiö
– Rahapelihaittojen ehkäisy ja sote-järjestöt. Erityisasiantuntija Ari Inkinen, SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry
Pieni tauko (etäseuranta päättyy)
14.00
Mitä meidän järjestömme voisi tehdä rahapelihaittojen ennaltaehkäisemiseksi? Keskustelua ja yhteistä työskentelyä.
Loppuyhteenveto ja jatkoaskeleet
15.00 Tilaisuus päättyy

Ilmoittautumiset:

Viimeistään 22.10. verkkolomakkeella. Voit ilmoittautua osallistujaksi joko paikan päälle tai etänä. Huomioithan, että työskentelyosuuteen voi osallistua vain paikan päällä. Tilaan voidaan ottaa koronarajoitusten puitteissa ja turvavälien varmistamiseksi 40 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Etäseurantalinkki ohjeineen lähetetään kaikille ilmoittautuneille ennen tilaisuutta. Tarpeen vaatiessa tilaisuus voidaan toteuttaa kokonaan etänä.

Maksuttoman tilaisuuden järjestävät Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry ja Sovatek-säätiön Pelituki-toiminta, ja sitä rahoittaa Sosiaali- ja terveysministeriö Veikkauksen tuotoilla.

Osoitteet

• Kansalaistoiminnankeskus Matara (Matara-sali+etäseurantamahdollisuus)

Matarankatu 6, Jyväskylä, Suomi

Jyväskylä