Järjestötoiminnan tulevaisuuden ennakointikeskustelu 4.6.2020

04.06.2020 klo 13:00 - 15:00 / Kokous/tapaaminen / Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry

Ennakointikeskustelun tavoitteena on rakentaa yhteistä käsitystä tulevaisuudesta ja siihen varautumisesta. Tilaisuus on tarkoitettu keskisuomalaisille hyvinvointia ja terveyttä edistäville järjestöille, yhdistyksille ja seuroille.

Tarkastelemme tulevaisuutta toisaalta järjestöjen, ja toisaalta asiakkaiden ja kohderyhmän näkökulmasta katsottuna. Keskustellaan yhdessä siitä, miltä tulevaisuus näyttää ensi syksynä, vuonna 2021 ja ehkä jopa vuonna 2022.  Tulevaisuudesta keskusteltaessa kukaan meistä ei tiedä, miten pitkälle koronan aiheuttama muutos ulottuu.
Asiantuntijoiden mukaan pandemian vaikutukset ulottuvat kuitenkin yleensä jopa kahden vuoden päähän.

Poikkeustilanteen vuoksi kunnat joutuvat supistamaan ja pahimmillaan ajamaan alas omia, ei-lakisääteisiä toimintojaan koska resurssit tulee suunnata lakisääteisiin palveluihin. Tässä kohtaa monen kunnan toiveena on tehdä yhä systemaattisempaa ja strategisempaa yhteistyötä järjestöjen kanssa, erityisesti ennaltaehkäisevän toiminnan saralla. Lisäksi joiden rahoittajien suunnalta järjestöjä on kehotettu priorisoimaan omia toimintojaan ja tekemään yhteistyötä, jotta kaikki selviämme tästä tilanteesta mahdollisimman vähin vaurioin.

Tilaisuus järjestetään Zoom- alustalla.
Ilmoittautumiset viimeistään 1.6.2020 mennessä linkin kautta: https://forms.gle/7BZu7jyZGKF8ybf76
Linkki tilaisuuteen lähetetään ilmoittautuneille tiistaina 2.6.

Lisätietoja koollekutsujilta Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry:ssä:
Järjestöjen muutosagentti Anne Astikainen, anne.astikainen@kyt.fi; 050 3440 429 ja
Kehittämispäällikkö Katariina Luoto, katariina.luoto@kyt.fi; 050 4000 668

Jyväskylä

Teemat

hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen, muu, sosiaali ja terveys, yhteistyö ja verkostot

verkossa, korona

Kohderyhmä