Koppi – Kokeilevaa ohjausta poikkeustilanteessa

01.07.2020 - 31.12.2020 / Paremmin Yhdessä ry

Paremmin Yhdessä ry järjestää Koppi-toimintaa STEAn rahoituksella 1.7. – 31.12.2020. Toiminnan tavoitteena on tukea maahan muuttaneita koronatilanteen vaikutusten vuoksi: vahvistaa henkistä hyvinvointia ja arjessa selviytymistä sekä lisätä valmiuksia toimia vastaavissa tilanteissa.

Toiminta tarjoaa mahdollisuuksia jutella ja saada henkistä tukea, älylaiteohjausta, apua opiskeluun sekä poikkeustilanteissa tarvittavaa osaamista lisäävää tietoa. Toimintaan osallistuu myös suomalaisia vapaaehtoisia ja maahan muuttaneita vertaisohjaajia.

Kesällä 2020 mm. Jutellaan Yhdessä ja Retkeillään Yhdessä: keskustellaan netin välityksellä suomeksi ja englanniksi sekä tehdään retkiä ja vierailuja eri paikkoihin Jyväskylässä. Jutellaan Yhdessä -puhelimeen voi soittaa koko syksyn, jos kaipaa henkilökohtaisempaa keskustelua.

Syksyn aikana mm. vapaaehtoiset auttavat pienryhmissä kännykän ja tietokoneen käyttämisessä ja infovideoilla annetaan tietoa hyödyllisistä aiheista. Toiminta muokkautuu kohderyhmän tarpeiden ja koronatilanteen mukana, joten seuraa Paremmin Yhdessä ry:n Facebookia ja Instagramia, niin saat ajankohtaista tietoa siitä, millaista toimintaa olemme kopanneet!

Lisätietoja:

Suunnittelija Annika Guttormsen