Seuraa uudistusta

Maakunta- ja soteuudistus etenee nopealla vauhdilla. Menossa on monta päällekkäistä ja toisiinsa vaikuttavaa asiaa. Siksi kaikkein ajankohtaisimman tiedon äärellä pysyt seuraamalla seuraavia:
- KS2020 -sivusto
- KS 2020 -facebook @ks2020.fi
- KS vaikuttavat järjestöt -facebook @vaikuttavatjarjestot

Nämä uutiskirjeet ilmestyvät jatkossa pääsääntöisesti kerran kuussa ja niissä avataan kootusti järjestöjen kannalta oleellisia asioita uudistukseen liittyen.

Järjestöjen sote- ja maakuntapäivä 9.2.2018

Päivän teemana on palveluiden käyttäjien ja järjestöjen kannalta oleellinen järjestämissuunnitelma. Suunnitelmasta lisää KS2020 -sivulla.

Katso tilaisuuden päivitetty ohjelma ja ilmoittaudu 2.2. mennessä. Tilaisuuteen mahtuu ilmoittautumisjärjestyksessä 80 ensimmäistä.

Järjestökartoituksen vastausaikaa on jatkettu 11.2.18 saakka.

Kartoituksessa on ollut meistä riippumattomia teknisiä ongelmia. Lue lisää Yhdistystorilta

Keski-Suomen tulevan maakunnan vastuita ja tehtäviä kokoavaa järjestämissuunnitelmaa voi nyt kommentoida myös lausuntopalvelu.fi:ssä

Keski-Suomen tulevan maakunnan tehtäviä ja vastuita kuvaava järjestämissuunnitelma julkaistiin yhteiseen ideointiin 15.1.2018. Järjestöiltä sekä kunnista on tullut toiveita siitä, että suunnitelmasta voisi jättää myös vapaamuotoisia lausuntoja. Palautteen myötä lausuntojen antamiselle on avattu oma sivusto Oikeusministeriön lausuntopalvelu.fi -sivustolle.

Yksittäiset asukkaat ja aiheesta kiinnostuneet voivat antaa edelleen nimetöntä palautetta otakantaa.fi -palvelussa. Sivustoilla kommentointi ei edellytä kirjautumista, mutta halutessaan nimitiedot voi palveluun jättää. Tähän mennessä sivuille on jätetty noin 20 vapaamuotoista kommenttia. Myös kyseisen sivuston palaute on kaikkien luettavissa.

Uudistuksen valmistelijat toivovat, että palautetta annettaisiin edellä mainittujen kanavien kautta. Näin ne ovat kaikkien uudistuksen etenemisestä kiinnostuneiden luettavissa ja valmistelun edetessä voi palata katsomaan, mitä vaikutusta omilla huomioilla oli valmisteluun. Suunnitelman toinen versio on tarkoitus julkaista yhteisideointiin syksyllä 2018.

Lue lisää KS2020 -sivulta.

Seuraa meitä:

Viestimme seuraavissa kanavissa: